Funderingar kring filter till 720
Kollaps
X
-
-
Så kör jag med i det kar på bilden tidigare i tråden. Vattnet från utblås i varsin hörna möts i mitten av frontrutan lite upp mot ytan. Blir bra turbulens först mot ytan och ner mot botten. Och allt vatten går väl så småningom in bakom bakgrunden.Kommentar
-
Jag kommer att göra något liknande. Två mot mittenoch ett insug i ena änden.
Vad gäller galler för insuget i BTNen, vad ska jag tänka på? Vanligt BTN galler, fyrkantigt grovt stålnät från biltema skuret rektangulärt? Hur högt över botten på BTN bakgrunden, det ska ju rymmas sand så en 10cm upp i underkant kanske är lämpligt? Andra bra tips?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag kommer att göra något liknande. Två mot mittenoch ett insug i ena änden.
Vad gäller galler för insuget i BTNen, vad ska jag tänka på? Vanligt BTN galler, fyrkantigt grovt stålnät från biltema skuret rektangulärt? Hur högt över botten på BTN bakgrunden, det ska ju rymmas sand så en 10cm upp i underkant kanske är lämpligt? Andra bra tips?Kommentar
-
Det var ett bra tips.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nej du. Det sprutar na sa forbannat. Folj mina rad hur du satter up filtret. Byt utblas, filter matrial, kor inblas utblas pa samma sida dvs korta av slangarna till filtret. Har du en video pa ditt filter sa kan jag titta om det ar nagot fel pa din FX5.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Spelar ingen roll för jag ska sälja det i vilket fall som helst men tack ändå!CAKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ar det nagon annan som har noterat detta i era andra filter? For mig ar det namvart hogt i FX5.Senast redigerad av Norrland; 30 August 2010, 11:42.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Tjena du kan även skära ut en bit av filtermattan ock sätta i hålet så slipper du nät det blir som ett förfilter. Jag kommer att bygga filterhörna på hö sida pluss utblås på varje sida så att strömmen möts på mitten det funkar bra pluss att jag kommer att köra med 2st aquabee 3000l dom pumparna funkar bra . jag har haft såna förut. Härliga JemtlandKommentar
-
Tjena du kan även skära ut en bit av filtermattan ock sätta i hålet så slipper du nät det blir som ett förfilter. Jag kommer att bygga filterhörna på hö sida pluss utblås på varje sida så att strömmen möts på mitten det funkar bra pluss att jag kommer att köra med 2st aquabee 3000l dom pumparna funkar bra . jag har haft såna förut. Härliga JemtlandCAKommentar
-
Jag köpte 3st filterinsug på 60mm, två längst ned och ett lite högre upp. Åtminstone 2 borde kunna gömmas bakom stenar medan den trdeja kommer att synas lite. Utblåset blir en 45 graders vinkling på andra sidan karet, rör rakt ut från FX5:an.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar