Ingen fara för mig jag gillar när entusiasmen tar över!
Jättekraftverk i Amazonas
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Ärligt talat känns projektet som 40% girighet, 10% nöd och 50% penismätning bland pamparna i Brasilien. Internationella grupper vet jag har föreslagit alternativa lösningar som är skonsammare mot både natur och de människor som bor kring området. Har de ingen talan?Kommentar
-
Ofta faller det ändå tillbaka på att värdet på miljön är svårmätt. Därmed kanske det finns andra smartare lösningar som inte är lika lönsamma på pappret och i de kalkylerna har mijön minimal kostnad (misstänker jag)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Hej
Artikeln ligger även i svensk version här på ciklid.org http://www.ciklid.org/joomla/index.p...d=185&Itemid=9Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Den artikel som trycktes i CB var innan något slutligt beslut tagits om Belo Monte, den artikel jag skrev nu är vad som händer idag och ger mer fakta bakom och visar vilka intressen som egentligen styr besluten.
Jag tycker alla ska klicka på länken nedan och titta på filmen som är ca 10 minuter lång, det ser inte ljust ut för Amazonas.
Mvh JanneKommentar
-
Den artikel som trycktes i CB var innan något slutligt beslut tagits om Belo Monte, den artikel jag skrev nu är vad som händer idag och ger mer fakta bakom och visar vilka intressen som egentligen styr besluten.
Jag tycker alla ska klicka på länken nedan och titta på filmen som är ca 10 minuter lång, det ser inte ljust ut för Amazonas.
Mvh JanneMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det är fritt fram att trycka artikeln, du får ordna översättning och när du behöver bilder får du maila mig.
Mvh JanneKommentar
-
Översättningen är fixad och mejlet skickat, men var min gamla mejladress den rätta? Jag behöver få bilder relativt snart om artikeln ska med i 4an.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag blir så jävla deppad ..om, och, om igen. Blir natur "resurser" exploaterade för kortsiktig vinning. Jag har självt blivit uppvuxen med uppdämda vattendrag. Det finns inget liv där längre.Hela eco-sys e förstört! Jag röstar för en allmän protest aktion hos Brasilanska Ambassaden!Kommentar
-
utrotninghotad öring stam
Tänkte höra med dej Ola om vem man pratar med för att få en å fridlyst. Det gäller en "ur" öring-stam , som endast nu finns -existerar- på en 3km lång å. Eftersom jag själv är fiske intresserad. kan jaf till 100% säga att de inte finns att fånga på någon annan å/bäck tillhörande "Arbågaån" vatten system.Kommentar
-
Mr Fish,
borde väl vara enklast att kolla med markägaren? De borde kunna bestämma rakt av om fiske är tillåtet eller inte.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar