If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ser ut till att vara ett trevligt kar! e dock inget fan av påfåglar direkt
Jag antar att bifasciatan på filmen är den stora av dom och det ser iaf. ut till att vara en hane, synd du inte fick med den andra oxå!
Japp, det var hanen det. Färgerna på filmen är blekare än i verkligheten. Jag tror det har att göra med att jag har ganska svag belysning och kameran kompenserar för det. Han är faktiskt ganska röd och vacker. Jag ska fånga "honan" på film också.
Jag har märkt att påfåglar är lite mindre populära på en del håll men jag älskar de här två. De håller på och putsar och gnor på sin sten och hittills de här sommaren har de fått fyra kullar. Jag kommer aldrig att göra av med dem.
//Kaj
Och i slutet av filmsnutten syns även min Vieja-"hona".
Sen kan man ju konstatera att det är lämpligt att putsa rutorna både in- & utvändigt innan man börjar filma, men....
Och, ja - det är lite fisksoppa och det finns kanske anledning att undra över sammansättningen. Men för tillfället funkar det och kanske får jag framöver en anledning till att skaffa ett kar till...
//Kaj
Svårt att se om det är en hona!
Hade bifasciator jag drog upp innan och dom började leka när hanen var 15cm och honan 13cm.. honorna brukar se lite rundare ut och inte lika brant panna enligt mina erfarenheter!
Som synes på filmen ovan sköter påfågel-honan sin uppgift med att fläkta friskt vatten på rommen, men idag började hon ligga liksom på magen vid sidan av stenen mer och mer och nu verkar hon väldigt hängig. Vad kan det bero på? Har hon ägnat sig för mycket åt älskog och rom/yngelvård den senaste tiden?
Något man kan göra åt det?
Hannen har tagit över romvården men han verkar lite konfunderad över sin honas beteende.
Inga andra fiskar är i närheten av att vara hängiga. Och hon har inte fått stryk av någon heller.
Vattenvärdena verkar helt ok.
Svårt att se om det är en hona!
Hade bifasciator jag drog upp innan och dom började leka när hanen var 15cm och honan 13cm.. honorna brukar se lite rundare ut och inte lika brant panna enligt mina erfarenheter!
Ja, jag ska ta ett foto och lägga upp så snart jag erhåller medlemskap.
Det är svårt att se på filmen, det förstår jag.
//Kaj
Kommentar