540L frigolitbygge med moduler
Kollaps
X
-
-
-
Troffarna har flyttat in sedan i söndags...bilder på väg. Jag måste säga att jag är mer än nöjd med karet som det blev med alla skrevor, grottingångar osv...fiskarna har verkligen fullt upp att hitta nya vägar att simma runt i karet. Riktigt kul att se dom aktivera sig och simma runt..under lutade stenar...in i bakgrundsmodulens grotta..ja jag gillar det verkligen.
Jag har fått fram tre hanar som håller mer eller mindre revir. De är ruggigt snygga i sin färgning.Kommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag räknar med att bakgrunden ser sämst ut nu och med tiden kommer den att bli betydligt snyggare med algbeklädnad vilket gör att bakgrund och stenar "smälter samman" bättre.Kommentar
-
Nu har det hänt lite...
Odlingsgarderoben är borta. Tropheus är sålda. Numera har jag akvarier som står på träställning i sonens rum, vilket är stort nog att husera akvarierna utan att det stör honom. Å andra sidan är han ciklidfanatiker som pappa.
Såhär ser akvariet ut idag 11-02-24
1. Akvariet
2. Auratus
3. Auratus
4. Hippo Point Salmon (undergiven)Kommentar
-
Lite mer...
1. Chiriwa
2. Placodon
3. Röd Zebra (undergiven)
4. Mdoka White Lip
5. Mdoka White LipKommentar
-
Riktigt fina bilder, hur ser akvariet ut med alla modulerna i dagsläget, mer tillväxt av alger eller betas de av regelbundet?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Du kan se nytt foto på sidan 11.
Det är bra tillväxt på alger i akvariet.
Jag har precis bytt sand och har inte lika mycket sand i akvariet, vilket gjort att man kan se kanter där algerna inte kunnat växa. Snart har det täppts till.Kommentar
-
Sidan 11?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
Kommentar