Var kan man fylla på co2-tub?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weeelin
    Användare
    • May 2004
    • 105

    Var kan man fylla på co2-tub?

    Funderar på att skaffa ett co2 system till karet. Tänkte bara kolla först om någon vet vart man kan fylla på tuber, helst i växjö-området.
  • plåtis
    Användare
    • June 2002
    • 212

    #2
    Har med en liten fundering kring co2. Är det samma som i soda streamer?
    Lasse.H

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #3
      Ursprungligen postat av plåtis
      Har med en liten fundering kring co2. Är det samma som i soda streamer?
      Det är det
      men det blir lite pyssligare då det är en annan anslutning
      annars är det bara att gasa på
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • DSB
        Användare
        • June 2010
        • 43

        #4
        Jag använder mig av en firma som säljer och fyller på brandsläckare. Har en 10 liters tub som jag behöver fylla på ett par gånger om året.
        MVH Peter

        Kommentar

        • hawkse
          Användare
          • July 2010
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av DSB
          Jag använder mig av en firma som säljer och fyller på brandsläckare. Har en 10 liters tub som jag behöver fylla på ett par gånger om året.
          Kapar tråden här och passar på att fråga var du fyller på och vad du betalar? Jag har ringt runt lite i Skövde-trakten utan att lyckas hitta någon som gör detta till humana priser (500 SEK för 6 kg är inte OK). Kidde i Skövde sade iofs att han tidigare gjort det för ca. 300 SEK men efter flytten i somras har den verksamheten för tillfället hamnat limbo.

          Kommentar

          • Kimmy-
            Användare
            • June 2010
            • 458

            #6
            Kolla med typ paintboll arrangörer har för mig att vissa modeller av markörer drivs av CO2 och kan inte tänka mig att dom skulle ta överdrivet mkt
            Mvh / Jimmy

            Lokal

            Kommentar

            • DSB
              Användare
              • June 2010
              • 43

              #7
              Ursprungligen postat av hawkse
              Kapar tråden här och passar på att fråga var du fyller på och vad du betalar? Jag har ringt runt lite i Skövde-trakten utan att lyckas hitta någon som gör detta till humana priser (500 SEK för 6 kg är inte OK). Kidde i Skövde sade iofs att han tidigare gjort det för ca. 300 SEK men efter flytten i somras har den verksamheten för tillfället hamnat limbo.
              Det är Kidde som hjälpt mig att fylla tuben, hann väl flylla tuben innan de flyttat. Var håller de till nu ?
              MVH Peter

              Kommentar

              • hawkse
                Användare
                • July 2010
                • 26

                #8
                Ursprungligen postat av DSB
                Det är Kidde som hjälpt mig att fylla tuben, hann väl flylla tuben innan de flyttat. Var håller de till nu ?
                De ligger vid korsningen Östra leden/Hasslumsvägen. Han menade att de kanske kommer igång med att fylla tuber senare under hösten men det var nya krav på utrustning och säkerhet som gjorde att det dragit ut på tiden. Han vet besked innan slutet av Augusti.

                Kommentar

                • h0llowman
                  Användare
                  • April 2010
                  • 106

                  #9
                  googla på brand service+växjö så får du ett antal träffar sen är det bara att ringa

                  Kommentar

                  Arbetssätt...