PVC-rör

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicson
    Användare
    • January 2010
    • 639

Dimensionering av rör för självavrinning är vääärsta floppen hittills i mitt 1000-litersprojekt. Trodde att 24 mm skulle vara tillräckligt för att hålla undan vattnet. Pyttsan! Blev till att ta det mkt, mkt lugnt vid mitt kontinuerliga vattenbyte idag och så gick den dagen...

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Som jag skrev innan, rör ska överdimensioneras. Krävs oftast större dimensioner än man tror för att det ska funka som man vill.

Hilsen,

/P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• 56ovwal
        Användare
        • March 2004
        • 664

Fick mina rör i fredags, men de ligger kvar på uppfarten fortfarande.
        Började på håltagningen i väggen igårkväll för att dra ut avloppsrören till golvbrunnen utanför akvarierummet. Måste skaffa rätt verktyg för att kunna fullfölja, funkade dåligt med hammare och stämjärn att ta sig igenom en 45x145 syll.

Min blogg har blivit uppdaterad efter ett år Där finns bilder på hur det ser ut idag, Christer.

Osså passade jag på byta ut min avatar. Är sen knappt ett år tillbaka inte lika hårfager längre utan kör numera med samma stuk som Christer, men fegar lite
        Pigge
        Bygger ny akvarielokal:
        http://ovwali.blogg.se/
        Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Kimmy-
          Användare
          • June 2010
          • 458

Ursprungligen postat av 56ovwal
          Fick mina rör i fredags, men de ligger kvar på uppfarten fortfarande.
          Började på håltagningen i väggen igårkväll för att dra ut avloppsrören till golvbrunnen utanför akvarierummet. Måste skaffa rätt verktyg för att kunna fullfölja, funkade dåligt med hammare och stämjärn att ta sig igenom en 45x145 syll.

Min blogg har blivit uppdaterad efter ett år Där finns bilder på hur det ser ut idag, Christer.

Osså passade jag på byta ut min avatar. Är sen knappt ett år tillbaka inte lika hårfager längre utan kör numera med samma stuk som Christer, men fegar lite
          fina ställningar du fått till hur långt har du mellan balkarna? och vad har du från golv till tak? Gav mig en del insperation din blogg och det tackar vi för
          Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

• 56ovwal
            Användare
            • March 2004
            • 664

Ursprungligen postat av Kimmy-
            fina ställningar du fått till hur långt har du mellan balkarna? och vad har du från golv till tak? Gav mig en del insperation din blogg och det tackar vi för
            Det är ungefär 475mm mellan framsidan och baksidan av balkarna. Karen är 600mm breda och kommer sticka ut ca.55mm på framsidan och ca.70mm på baksidan. (Det finns en anledning till att jag har olika mått, återkommer om det såsmåningom) Ställningen i sig är 610mm bred. Kanske inte helt vanligt att man bygger ställningarna så, men varför ska man göra som alla andra?
            Från golv till tak är det tämligen exakt 2,4m. Från överkant ställning är det 500mm till taket och där är tanken att det skall fyllas på med 300mm höga småkar någon gång i framtiden.
            Pigge
            Bygger ny akvarielokal:
            http://ovwali.blogg.se/
            Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

Arbetssätt...