Dimensionering av rör för självavrinning är vääärsta floppen hittills i mitt 1000-litersprojekt. Trodde att 24 mm skulle vara tillräckligt för att hålla undan vattnet. Pyttsan! Blev till att ta det mkt, mkt lugnt vid mitt kontinuerliga vattenbyte idag och så gick den dagen...
PVC-rör
Kollaps
X
-
-
Som jag skrev innan, rör ska överdimensioneras. Krävs oftast större dimensioner än man tror för att det ska funka som man vill.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Fick mina rör i fredags, men de ligger kvar på uppfarten fortfarande.
Började på håltagningen i väggen igårkväll för att dra ut avloppsrören till golvbrunnen utanför akvarierummet. Måste skaffa rätt verktyg för att kunna fullfölja, funkade dåligt med hammare och stämjärn att ta sig igenom en 45x145 syll.
Min blogg har blivit uppdaterad efter ett år Där finns bilder på hur det ser ut idag, Christer.
Osså passade jag på byta ut min avatar. Är sen knappt ett år tillbaka inte lika hårfager längre utan kör numera med samma stuk som Christer, men fegar liteKommentar
-
Fick mina rör i fredags, men de ligger kvar på uppfarten fortfarande.
Började på håltagningen i väggen igårkväll för att dra ut avloppsrören till golvbrunnen utanför akvarierummet. Måste skaffa rätt verktyg för att kunna fullfölja, funkade dåligt med hammare och stämjärn att ta sig igenom en 45x145 syll.
Min blogg har blivit uppdaterad efter ett år Där finns bilder på hur det ser ut idag, Christer.
Osså passade jag på byta ut min avatar. Är sen knappt ett år tillbaka inte lika hårfager längre utan kör numera med samma stuk som Christer, men fegar liteKommentar
-
Från golv till tak är det tämligen exakt 2,4m. Från överkant ställning är det 500mm till taket och där är tanken att det skall fyllas på med 300mm höga småkar någon gång i framtiden.Kommentar
Kommentar