Hål i akvarie?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimmy-
    Användare
    • June 2010
    • 458

    Hål i akvarie?

    Tjenixen en fråga till ni som har koll! har kommit över 2st 200l kar billigt. men väl på plats så såg jag att det var hål i dom i botten och det var igensatt med silikon och han påstod att han köpt dom av en odlare därav hålen. så till min fråga. är det säkert att fylla? eller ska jag byta ev lägga över ny glasskiva och foga om?
    Mvh / Jimmy

    Lokal
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Kimmy-
    Tjenixen en fråga till ni som har koll! har kommit över 2st 200l kar billigt. men väl på plats så såg jag att det var hål i dom i botten och det var igensatt med silikon och han påstod att han köpt dom av en odlare därav hålen. så till min fråga. är det säkert att fylla? eller ska jag byta ev lägga över ny glasskiva och foga om?
    Lägg ut några bilder så får vi se
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • hawkse
      Användare
      • July 2010
      • 26

      #3
      Ligger det en glasskiva fastlimmad över hålen så går det nog bra. Testa ett par dygn i badrummet om du är osäker.

      Kommentar

      • GöranE
        Användare
        • February 2009
        • 334

        #4
        Håller med Hawkse!
        Jordätare är det som gäller..

        Kommentar

        • Kimmy-
          Användare
          • June 2010
          • 458

          #5
          här kommer lite bilder. Denna HÄR är underifråndär syns själva hålet bra. Och HÄR överifrån. och HÄR helakaren.
          Hawkse funderar på att ta bort silikonen som ligger och sen limma dit en glasskiva Men han båstod att han har haft dom fyllda och ståendes på en bänk utan problem.
          Mvh / Jimmy

          Lokal

          Kommentar

          • järnvägar
            Användare
            • March 2008
            • 87

            #6
            Gjort på 5 minuter att rengöra och limma dit en glasskiva, så hade jag tänkt.

            Eller tvärt om och tänka på det 5 minuter var gång man ser karet vattenfyllt

            Eller sätt in rör till överfyllnadskydd/sump direkt, där finns ju även möjligheter med förborrade hål.....

            Kommentar

            • Kimmy-
              Användare
              • June 2010
              • 458

              #7
              Järnvägar Jo jag vet=) ska läsa på lite med överfyllnadsskyss och sump och kolla på valmöjligheterna!
              Mvh / Jimmy

              Lokal

              Kommentar

              Arbetssätt...