Väntar otåligt på paket
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Mitt problem är att karet står 10m från avloppet. Visst jag har riktigt bra lungkapacitet (jobbar som cykelbud och vem som är välkommen att utmana mig i lung kapacitet) men att dra 10m vatten är sjukt mycket. Tänkte använda denna för att få igång häverten, är sjukt trött på hinkar....Kommentar
-
Mitt problem är att karet står 10m från avloppet. Visst jag har riktigt bra lungkapacitet (jobbar som cykelbud och vem som är välkommen att utmana mig i lung kapacitet) men att dra 10m vatten är sjukt mycket. Tänkte använda denna för att få igång häverten, är sjukt trött på hinkar....jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hej
Det funkar bra och det går stänga av pumphuvudet när häverten drar igång, men ett tips är att skaffa en vettigt armerad slang så slipper man suga så hårt.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Christer, det stämmer bara om man har en vettig slang samt att det inte finns en massa vatten kvar i den.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Suga igång häverten i min slang som är runt 8M lång och karet ytan är 1.3m över golvbrunnen är varkligen inga problem! En 5 åring hadde klarat det samt när man har lång slang får man alldrig kallsupar!Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
-
Det kommer att funka! Men en 1"" slang gör bättre jobb!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Gör som jag annars. Åkte till Bauhaus och köpte mig en 2" slang. Tror det mer är dammsugarslang men den funkar prima. När man får igång den så tömmer den mitt 720 på under 15 min och då står det på vanlig aluställning. Gäller dock att avloppet hinner med.1167 liter malawiKommentar
-
Mitt problem är att karet står 10m från avloppet. Visst jag har riktigt bra lungkapacitet (jobbar som cykelbud och vem som är välkommen att utmana mig i lung kapacitet) men att dra 10m vatten är sjukt mycket. Tänkte använda denna för att få igång häverten, är sjukt trött på hinkar....Jocke Eriksson
SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64litKommentar
Kommentar