Tänkt att ta mig en liten tur till nolsciklidhobby nästa lördag. Har varit inne på deras hemsida och kan inte hitta SA-ciklider på lagerlistan någon som vet hur det brukar vara med SA-ciklider där? Vill mest veta så jag vet hur jag ska inreda karen. Att det blir ett malawikar är redan bestämt sen har jag ett kar till som jag inte vet riktigt vad jag ska ha i det. Finns en risk för troffar igen.Framförallt är det jordätare och dvärgciklider jag tänket på.
Undrar om det finns på nols ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Lasse på Sandby Ciklidhobby kan tänkas ha vad du söker eller kanske kan skaffa det. Alternativet är att hänga med Ciklidvännerna i Malmö till Duisburg och bl.a. Hobbyzoo Tillman. Han har massor av SA och CA.Kommentar
-
Var på Zoomässan i Kungsbacka i dag. Jag tyckte att det var mycket Ca där. http://www.zoomassan.se/fiskar/fiskar.htmLasse.HKommentar
-
Ok tack för dom snabba svaren. Då får det bli två afrikanska kar då ett tangayanika och ett malawi kanske? Brukar va hos Lasse allt för många gånger i månadenTänkte nu när man åker 30mil kanske man kan få tag på något som inte finns här nere.Kommentar
-
bor bara några km från Kent i Nol, var där i fredags och han har en del apistogramma och jordätare. Bla Orange head, Altifrons,Gymngeophagus Rhabdotus, Biotodoma wawrini och Cupido.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Gör ett stopp på Åleds,det är det värt.
Stannade själv till där i lördags när jag var på väg till Falkenberg.
Mycket sydamerikanskt.
Kommentar
-
Håller med!
Förslag på Roadtrip:
Åleds
Kaj.P i Varberg (Diskus + L-Malar)
Zoomässan i Kungsbacka
Nols Ciklidhobby.
Kent har även en massa L-malar och andra sydamerikanska ciklider.
Typ Cryptoheros, Diskus, Hantlar, flagg, nyckelhål, scalarer mm mm.
Gör ett stopp på Åleds,det är det värt.
Stannade själv till där i lördags när jag var på väg till Falkenberg.
Mycket sydamerikanskt.
http://www.aleds.se/Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Blir ingen resa till nols i helgen. Råkade ut för akvarie olycka i tisdagskväll och har nu fått tömma akvarierummet på alla akvarium utom ett. Väntar på att någon ska komma hitt och titta på det och se om det har blivit vattenskador. Men skam den som ger sig var trött på hobbyn i c.a 2timmar sen var jag igång och planerade igen. Har länge tänkt bygga om i rummet och nu har jag chansen. Ska se om jag kan få in 4st 720l i rummet 2st 540l och 2st 310l och 2st 60l. Tanken var från början att ha 2st 720l och 4st 540l men går det med 720l kar så varför inte.Kommentar
-
Blir ingen resa till nols i helgen. Råkade ut för akvarie olycka i tisdagskväll och har nu fått tömma akvarierummet på alla akvarium utom ett. Väntar på att någon ska komma hitt och titta på det och se om det har blivit vattenskador. Men skam den som ger sig var trött på hobbyn i c.a 2timmar sen var jag igång och planerade igen. Har länge tänkt bygga om i rummet och nu har jag chansen. Ska se om jag kan få in 4st 720l i rummet 2st 540l och 2st 310l och 2st 60l. Tanken var från början att ha 2st 720l och 4st 540l men går det med 720l kar så varför inte.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja vissa skulle säga idiot men så är det att vara fisknörd. Sist jag var där var där ett par rovmalawis men dom jag såg höll ingen topp kvalite direkt. Kommer inte ihåg vilka arter han hade hema dock. Bifogar en bild på mitt akvarierum som det ser ut nu lite svår fotat då ett av akvariumen står kvar i rumet.
[ATTACH]25874[/ATTACH]Kommentar
-
Skönt med folk som bara bryter ihop och kommer igen
Inte något ont som inte har något gott med sig?
Du kom ju igång med det du hade tänkt göra med akvarierummet.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
C.a 50l vatten skulle jag tro. Hade tur i oturen då mycket av vattnet ran ut ur huset genom en dold ventelation längs golvet. Men c.a 2 veckor med avfuktare och golvet var bara att slänga. Men nu ska jag lägga i en våtrumsmatta som jag viker upp på vägen. Så slipper jag framtida problem(förhoppningsviss iaf).Kommentar
Kommentar