I mitt kar håller jag 25 grader utan doppvärmare, bara med hjälp av lyse (2*30 watt T och en pump. Behövs mer värme borde man kunna göra en värmeanordning där vattnet kyler drivdon, t.ex.
Då är vi kanske närmre varandra än vi tror! Dom insnöade växtkaren är inte heller riktigt min favvis pga att dom kräver så pass mycket tillägg i form av CO2, PMDD, belysning, etc.
Aim to please...Jag försöker nu få ihop nått vettigt i filterväg som förhoppningsvis kan bli en artikel i CB.
Skönt - då tycker vi iaf lika om Aftonbladet!
Min poäng är att "snygga fiskar som förökar sig" är ganska ytligt. Akvaristiken har mer att ge.
Ps. CO2 är koldioxid - något växterna lever på och omsätter till bland annat O2, dvs syregas - något vi lever på.
Klart vi pratar förbi varandra, LN:s första länk var helt klart växtakvarier i den övre skolan, dom tänker jag på.
Helt enkelt brinner jag för stenburkar med fisk därefter, vill helst inte hålla på att krångla med döda växtdelar som täpper till insugen till mina fina filterpumpar. Vet inte ens vad CO2 är för något i akvariesammanhang.
Helt enkelt brinner jag för stenburkar med fisk därefter, vill helst inte hålla på att krångla med döda växtdelar som täpper till insugen till mina fina filterpumpar. Vet inte ens vad CO2 är för något i akvariesammanhang.
Tycker du och några andra här på forumet kan starta en tråd där ni beskriver era växtfilter och alla fördelar med det, olika lösningar mm. mm.
Att kalla oss som håller oss till beprövad filterteknik med cirkpumpar för ytliga varelser, jämföra mig med en löpsedel på Aftonbladet är helt klart den värsta förolämpning jag har råkat ut för.
Min poäng är att "snygga fiskar som förökar sig" är ganska ytligt. Akvaristiken har mer att ge.
Ps. CO2 är koldioxid - något växterna lever på och omsätter till bland annat O2, dvs syregas - något vi lever på.
Kommentar