I know the feeling. Brukar ha samma problem
Silikonering av plywoodkar
Kollaps
X
-
-
Intressant att se .. funderar själv på nått liknade bygge. kommer nog bli bra fortsätt posta bilderKommentar
-
Tackar för uppmuntran! Igår gjorde jag ett grillspett som jag sen ställde i akvariet. Ber om ursäkt för lampan i bilden.Kommentar
-
Världens enklaste ljusramp?
I helgen skulle jag "bara"bygga ljusramp. Det blev lite klent med bygget p g a tidsbrist så kl 2000 söndag kväll gick jag över till plan B:
1. Hitta två tunna plyfaskivor (t ex tak på kaninhus)
2. Tag en ramp från ngt annat kar - cikider gillar ändå inte starkt ljus
3. Lägg dem bredvid varandra - Fiat lux!
Jag fick alla fall färdigjusterat droppfiltret = skorstenenKommentar
-
Ligger mer under "Ljusramp" o "Droppfilter" i DIY-avd. Nu har jag införskaffat två 300 l kar i veckan som skall stå intill detta kar i ställning. Bör också kunna få in 4 st 375 l, sen börjar det bli trångt.
Mitt par N pulcher kommer definitivt att få flytta in i ett av 300-karen, det räcker med deras 100 avkommor i detta kar. Har allvarliga planer på att rensa upp i karet med hjälp av ett par vuxna N sexfasciatus som jag kastat lystna blickar efter hos handlarn.Kommentar
-
...och lite drygt ett år senare är stenröset i förgrunden rivet och prinsessorna sålda. Nu är det Cyatopharynx som dominerar karet men oavsett om de får fortsätta eller om det blir ngt annat snart så kommer de att få simma runt en brygga - eller i alla fall ett bryggben, för nu skall ett sådant parkeras i karet.Kommentar
-
Trots att jag haft min båt förtöjd vid denna i 10 år vägrar stolpeländet att sjunka i karet. Efter ett par veckor i dammen är den sänkfärdig just innan isen lägger sig. En pålstek och sen plums i baljan!Kommentar
-
Snyggt! Tätade du med någonting invändigt, förutom silikon i skarvarna? Alltså, körde du bara marinplyfa, vattenfast lim och skruv? Hur satte du dit glaset? Silikon mot marinplyfan bara?Festina lente!
Våran lokalKommentar
-
-
Kommentar
-
Marinplywooden är teak - finns i mahogny också. Limmet i dessa plywoodskivor är vattenfast.Kommentar
-
-
Stiligt, du är väl försiktigt med deras snapsar...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Japp, den dag de kommer i kontakt med alkohol är den 96% och bara för utvärtes bruk...en blöt midsommar blir det för dem i alla fall!Kommentar
Kommentar