If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Man kan bli gråhårig av dessa kilesa! Imorse när jag matade dem, så var ju honan som tuggade tvungen att spotta ut alla yngel (hon skulle inte gjort det förens om två dagar) varpå alla störtdök på ynglen för att käka upp dom. Snabbt fram med en grov slang och en hink för att suga upp de kvarvarande ynglen. Medans jag sköt täckglaset åt sidan, så var ju en hispig kilesa tvungen att hoppa ur akvariet. Som tur var hoppade den ut på framsidan, så att jag snabbt hittade den och kunde slänga tillbaka den i karet.
5 yngel lyckades jag rädda.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Man kan bli gråhårig av dessa kilesa! Imorse när jag matade dem, så var ju honan som tuggade tvungen att spotta ut alla yngel (hon skulle inte gjort det förens om två dagar) varpå alla störtdök på ynglen för att käka upp dom. Snabbt fram med en grov slang och en hink för att suga upp de kvarvarande ynglen. Medans jag sköt täckglaset åt sidan, så var ju en hispig kilesa tvungen att hoppa ur akvariet. Som tur var hoppade den ut på framsidan, så att jag snabbt hittade den och kunde slänga tillbaka den i karet.
5 yngel lyckades jag rädda.
Vilken stress, kände du dig som Stålmannen.......
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Kommentar