CA-bilder del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Antingen blir det gråglans om håret är kvar eller så blir det "spegelglans" om det inte är kvar.
I vilket fall som helst så noterar jag att din hane har betydligt mer blåskimmer än vad mina två och då skall de finnas i samma område, mina är ju från Rio chacamax.
Vad det gäller honorna så är inte skillnaden alltför stor.
Än en gång ser man skillnaden beroende på var de har fångats (om vi nu antar att våra fåtal ex kan tjäna som kännemärke för respektive population).
Att hålla ordning på fångstplatserna är inte fel, fast oftast så får vi ju inte reda på det när det gäller centralamerikanska ciklider.
Som ytterligare påspädning på detta kan jag nämna att jag har en liten salvinihona som har väldigt mycket blått i sig, och inget rött. Var den är fångad vet jag inte, men den är köpt på Hornbach i Malmö.
Det är alltså stoor skillnad på salvini och salvini.
Hmm, nu blev det en lång utvikning i fototråden igen, denna gången var det jag som syndade, ingen är felfri.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Helt klart åldras inte salvini på samma sätt som vi män, vi får ju bara mer glans ju äldre vi blir.
Antingen blir det gråglans om håret är kvar eller så blir det "spegelglans" om det inte är kvar.
I vilket fall som helst så noterar jag att din hane har betydligt mer blåskimmer än vad mina två och då skall de finnas i samma område, mina är ju från Rio chacamax.
Vad det gäller honorna så är inte skillnaden alltför stor.
Än en gång ser man skillnaden beroende på var de har fångats (om vi nu antar att våra fåtal ex kan tjäna som kännemärke för respektive population).
Att hålla ordning på fångstplatserna är inte fel, fast oftast så får vi ju inte reda på det när det gäller centralamerikanska ciklider.
Som ytterligare påspädning på detta kan jag nämna att jag har en liten salvinihona som har väldigt mycket blått i sig, och inget rött. Var den är fångad vet jag inte, men den är köpt på Hornbach i Malmö.
Det är alltså stoor skillnad på salvini och salvini.
Hmm, nu blev det en lång utvikning i fototråden igen, denna gången var det jag som syndade, ingen är felfri.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
CA! finns inget annatKommentar
-
Hur är dom i tempramentet Robin är väldigt sugen på ett par själv? Och dina bilder gör inte suget mindre.Kommentar
-
Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.
Kommentar
-
Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.
[ATTACH]26345[/ATTACH]
[ATTACH]26346[/ATTACH]Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
freddies
hittade 2 bilder på mina freddie honan överst mindre bra på hanen kanske men det får duga hehe..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tror min hona ligger runt 20 cm hanen försökte jag mäta när jag flyttade ut han från köket förra veckan och c.a 28-29 cm var han. Han är en jäkel på att käka förutom jaguarerna är det ingen av mina fiskar som kan mäta sig med han i mängd mat man kan få ner. Tyvär så är det lek på gång nu igen dom blir så tråkiga i färgerna i när dom har lekdräkt.Kommentar
-
-
Kommentar