CA-bilder del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!CAKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Sajicahanne
Liten firre försvarar yngel mot stor husse. Lätt och vara tuff med en glasruta emellanKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
Tackar Micke!
Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:- Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
- Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
- Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Tackar Micke!
Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:- Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
- Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
- Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jag förstår, för tillfället gillar jag att vara med och påverka uppväxten särsklit som jag har ganska många arter och vil att de växer upp tillsammans. Jag misstänker att Zebrorna säljs av när djuren växer på sig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nya firrar igen!!
Japp tagit lite bilder igen Riktigt fint salvini parhittade en rot de vaktar direkt ..sen en gammal goding visserligen signel bara men fin en RÖD festae hona ska bara mata på henne lite..sen vart de lite mer bilder på övriga håll tillgodoMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar