Men det är kanske lite det som är tjusningen med CA att ena sekunden är det lung och stilla nästa sekund brakar helvetet lös. Har minst tre arter som inte vill dela kar med någon får hoppas det blir bätre när jag fått ordning på 720 liters karet. Tror att jag kommer försöka köra jaguarerna med bifasciata i 720l karet.
CA-bilder del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Fortsätter att trötta ut er. Fick några bilder på mina nykomlingar A.citrinellum. Passade även på att fota V.fenestrata hanen fick flytta idag då han har försökt att mörda sin hona i drygt en månad så nu går han i samma kar som citrinellumen funkar helt ok än iaf.
Kommentar
-
Kommentar
-
Fina Citroner!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Ser att det är Jinnarparens gammla! köpta på jäger zoo eller??CAKommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=Cronan;817193]Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
QUOTE]
Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.
Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du harÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
[QUOTE=jinnarparen;817360]Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
QUOTE]
Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.
Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du harKommentar
-
-
Vieja synspila spotted chiapas
Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas
Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
En bild i påsen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas
Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
En bild i påsen.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Det känns helt rätt. Nästa firre som åker i blir Salvini.
Sedan är jag sugen på ett par till men där är det mer öppet. Känns spontant som lite väl trångt dessutom.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar