If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Lite bilder på mina småfiskar på uppväxt missade trimacen dock kommer senare
bild1 Veja Argenta
bild 2 Flowerhorn
bild3 P.Motaguense
Bild4 Veja Bifcasiata
Bild5 H.cyanoguttatum
alla ganska precis klara med matbordet hehe..ser lite övergöda ut
Skit fina fiskar micke argentan ser ju riktigt trevlig ut redan...
Så då har mina Nandopsis tetrachanta lekt. En jäkla massa ägg om ser till hur stor honan är plus att jag tyckte äggen var ganska stora. Extra roligt med tanke på att det var bara 2 veckor sen jag hämtade hem dom. Ska försöka dra upp ett par yngel för en gångskull. Ska se om jag kan få till någon bild på dom. Hanens mönster är mycket mer markant än vad det brukar vara nästan helt svart vit grymt snygga måste jag säga.
Så då har mina Nandopsis tetrachanta lekt. En jäkla massa ägg om ser till hur stor honan är plus att jag tyckte äggen var ganska stora. Extra roligt med tanke på att det var bara 2 veckor sen jag hämtade hem dom. Ska försöka dra upp ett par yngel för en gångskull. Ska se om jag kan få till någon bild på dom. Hanens mönster är mycket mer markant än vad det brukar vara nästan helt svart vit grymt snygga måste jag säga.
Dra inte upp ett par yngel - dra upp massvis med yngel, det är många som vill ha såna, bland annat jag.
Tänk på att de är väldigt temperaturkänsliga som små, de vill ha det förhållandevis varmt.
Dra inte upp ett par yngel - dra upp massvis med yngel, det är många som vill ha såna, bland annat jag.
Tänk på att de är väldigt temperaturkänsliga som små, de vill ha det förhållandevis varmt.
Jag ställer mig i kö också Var ju ganska suget på paret jag med, så en grupp småttingar hade varit kul (om det finns plats i karen när de har växt till sig).
Har c.a 30 grader i yngel karet och köpt in artemiaägg. En av dom lokala handlarna var intresserad innan jag fick yngel på dom så jag antar att det blir ganska lätt att bli av med dom. Blev några mindre bra bilder på dom när dom sköter om äggen som är lagda på stenen i bild tyvär kan man inte riktigt se dom.
Har c.a 30 grader i yngel karet och köpt in artemiaägg. En av dom lokala handlarna var intresserad innan jag fick yngel på dom så jag antar att det blir ganska lätt att bli av med dom. Blev några mindre bra bilder på dom när dom sköter om äggen som är lagda på stenen i bild tyvär kan man inte riktigt se dom.
[ATTACH]25110[/ATTACH]
[ATTACH]25110[/ATTACH]
Tack. Jodå du hade rätt Jocke började vissa lektendenser nästan direkt efter jag släppt i dom i karet. Dessa fiskar har blivit en klar favorit totalt orädda och nyfikna på det mesta som händer i och utan för karet.
Paret jag har lekte för 3dagar sedan, men dom åt upp äggen vilket inte e så konstigt kanske, första gången dom leker. Det konstiga är att honan e ca 10cm bara! Trodde inte dom skulle vara könsmogna så tidigt..
Kommentar