CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • August 2008
    • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
    Här syns de tunna läpparna väldigt tydligt, och ingen knopp heller på överläppen.
    Renrasig citrinellum!!
    Härligt Rickard.. riktigt fin citrinellum
    CA

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

Bara att instämma riktigt fin. Hur stor är fenestratan?

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Ursprungligen postat av Cronan
        Bara att instämma riktigt fin. Hur stor är fenestratan?
        Hon (om det nu är en hon, men jag tror det) är väl 16-17 cm och störst av dem alla, de andra leker som sagt hela tiden.

(jag har skickat ett pm, till dig!)
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
          • April 2002
          • 2670

Ursprungligen postat av RobinH
          Härligt Rickard.. riktigt fin citrinellum
          Tackar, han börjar bli mer fläckig nu. Vilket jag inte tycker om, det var bättre när han var renare i färgerna.
          Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Cronan
            Användare
            • July 2008
            • 907

Hon (om det nu är en hon, men jag tror det) är väl 16-17 cm och störst av dem alla, de andra leker som sagt hela tiden.

(jag har skickat ett pm, till dig!)
            Har sammmamproblem med mina leker konstant känns som min hona inte vuxit ett skit sista halvåret. Men om det är en hona kan det bli en stabil dam

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Var ett tag sen jag la in lite bilder men här kommer ett par iaf. Släpte ihop dessa i dag och helvetet brakade loss Cubahanen gavs sig på Chacamax hanen något fruktansvärt. Det sjuka är att innan jag släpte i dom i det nya karet så mätte jag dom Cuba hanen c.a 21cm och Chacamaxen 30cm och vikt skillnaden skulle gissa på det dubbla till Chacamaxens fördel. Men i fyra timmar så undrade jag hur detta skulle funka men sen tröttnade Chacamax hanen och bjöd upp till munkamp. Trodde att han skulle rycka käken av Cuba hanen men sen blev det lungt i karet så jag antar att dom gjort upp nu.

Kommentar

• ciklidkrille
                Användare
                • January 2009
                • 53

Det här är den fenestratan som inte får vara med.
                De andra 2 paren leker för jämnan och ser inte alls lika fina ut som denna
                Riktigt fina fiskar jinnarp!!
                CA! finns inget annat

Kommentar

• RobinH
                  Användare
                  • August 2008
                  • 2150

Var ett tag sen jag la in lite bilder men här kommer ett par iaf. Släpte ihop dessa i dag och helvetet brakade loss Cubahanen gavs sig på Chacamax hanen något fruktansvärt. Det sjuka är att innan jag släpte i dom i det nya karet så mätte jag dom Cuba hanen c.a 21cm och Chacamaxen 30cm och vikt skillnaden skulle gissa på det dubbla till Chacamaxens fördel. Men i fyra timmar så undrade jag hur detta skulle funka men sen tröttnade Chacamax hanen och bjöd upp till munkamp. Trodde att han skulle rycka käken av Cuba hanen men sen blev det lungt i karet så jag antar att dom gjort upp nu.
                  [ATTACH]26268[/ATTACH]

[ATTACH]26269[/ATTACH]

[ATTACH]26270[/ATTACH]

[ATTACH]26271[/ATTACH]
                  dom ser lite till tuffsade ut!..
                  enligt min erfarenhet så e bifasciator riktigt tuffa, men att cuban e så tuff visste jag inte..

Ser ändå ut som Bifasciatan drog det längsta strået med tanke på att cuba hanen simmar med fenorna ihop! eller??
                  Senast redigerad av RobinH; 19 September 2010, 22:37.
                  CA

Kommentar

• Norrland
                    Användare
                    • December 2009
                    • 557

Ingen bild men en video fran Hawaii. Viste inte vart jag skulle posta den men har ar den iallafall. Tror ni far en kick av den.
                    Har inte fangat sjalv pa detta vis men kopit knall-gul Citrinellum levande i mat butik i China Town. Kopte den i kilo pris.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Cronan
                      Användare
                      • July 2008
                      • 907

Ursprungligen postat av RobinH
                      dom ser lite till tuffsade ut!..
                      enligt min erfarenhet så e bifasciator riktigt tuffa, men att cuban e så tuff visste jag inte..

Ser ändå ut som Bifasciatan drog det längsta strået med tanke på att cuba hanen simmar med fenorna ihop! eller??
                      Jo cubahanen är nog den tuffaste och mest bråkiga fisk jag har och har haft. Dock har han inte muskler eller tänder att bakaupp din attityd med. Jo bifasciata hanen tröttnade efter ett tag och gav han en rejäl omgång. Hände dock något som jag inte varit med om tidigare precis innan dom skulle börja slåss. Började båda fiskarna piskade sina kroppar mot varande som två ödlor som slåss. Det dom skilde sig mot tidigare var ljudet det frambringade. Var som en väldigt dov krock.

Kommentar

• RobinH
                        Användare
                        • August 2008
                        • 2150

Ett litet istlanum par som jag sparade av kullen jag drog upp..
                        Hane ca 7cm
                        Hona ca 5cm

Detta måste vara den mest aggresiva CA ciklid, dom e kungar i karet och sällskapet är ett godmanni par och ett synspila par, det ser löjligt ut när denna (hanen) lilla fisk jagar bort godmanni på 27cm och synspila på 23cm...
                        CA

Kommentar

• RobinH
                          Användare
                          • August 2008
                          • 2150

några till....

Hona

Hane
                          CA

Kommentar

• Cronan
                            Användare
                            • July 2008
                            • 907

Grymt fina Robin. Ska du spara dom eller?

Kommentar

• RobinH
                              Användare
                              • August 2008
                              • 2150

Grymt fina Robin. Ska du spara dom eller?
                              Tack..
                              Ja jag hade tänkt det!
                              Dessa två var största hane/hona i kullen, resterande går i sandby
                              CA

Kommentar

• Micke Jarhl
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2277

Snygga Robin!! Ja dom är så jäkligt kaxiga kommer ihåg när jag hade dom de var riktigt vassa +tog en massa stryk innan den gav upp mot ett stort capinte par jag hade de fick (capinte)gå ihop för att klara av dom, Vet inte om det stämmer men hanen kan bli ca30cm!! ifall det är saning då blir dom säkert en av de tuffaste skulle jag tro.
                                Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

Arbetssätt...