Vilket foto redigerings program är det bästa och enklaste om man vill redigera foton på fisk natur och personer. För stora utskrifter? Är ny i ämnet och tacksam för alla tips och svar.
Fotoredigering vilket program är bäst
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid. -
Tack duger Photoshop elements8 eller ska man ha något vassare programIngen kan allt, men alla kan något.Kommentar
-
Jag har aldrig provat det programmet utan använder ”stora” PS.
Men det kanske kan vara ide att prova! Både Gimp (som är gratis) och photoshop
tar lite tid att lära sig. Så om du bara vill arbeta med ett par bilder lite nu och då kanske
elements 8 duger. Kanske någon annan har erfarenhet av just det programmet!Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Jag har aldrig provat det programmet utan använder ”stora” PS.
Men det kanske kan vara ide att prova! Både Gimp (som är gratis) och photoshop
tar lite tid att lära sig. Så om du bara vill arbeta med ett par bilder lite nu och då kanske
elements 8 duger. Kanske någon annan har erfarenhet av just det programmet!
Tack tanken är att fixa med några bilder då och då fixa med färg och mörk hud eller andra små detaljer på ett snyggt sätt.Ingen kan allt, men alla kan något.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
bosse@guatemala-times.comWebmaster för Ciklid.org.
-
Tack men jag har surfat runt på internet och läst om Photoshop som du nämnde och det verkar som att jag skulle kunna klara mej med
PhotoShop Elements 8 har hittat så att man kan prova på i 30 dagar gratis så det blir att tanka hem och prova.Ingen kan allt, men alla kan något.Kommentar
-
Photoshop Elements funkar till standardredigering men CS är bättre. Dock tycker jag det skiljer för mycket i pris för motivera köp av CS om du bara ska ha det till att redigera bilder.Kommentar
-
Det är bara finnar och rynkor på ansikten som ska bort och stärka färgerna på kläderna på visa personer och ändra ljuset på bilderna inget mer avancerat så om jag förstår rätt så ska jag kunna klara mej med PhotoShop Elements 8 till en början.Ingen kan allt, men alla kan något.Kommentar
-
Kommentar
-
Om det inte räcker så kan du alltid ta klivet upp till CS.
Jag skall också ladda ned gratisversionen av Elements 8 och testa.
Tack för tipset!Webmaster för Ciklid.org.
-
Kommentar
-
Mycket går att göra i Adobe Lightroom, tycker det är överlägset. Bra både till att hålla ordning på bilderna och dom viktigaste verktygen för fotoredigering finns där.
Men kör du nikon så är det absolut bästa Capture NX om du fotar i råformat.Kommentar
Kommentar