Trasigt akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tricoti
    Användare
    • June 2009
    • 249

Här sänks ingen vattenyta.Då kommer min sambo och undra,det är bättre att hon inget vet.Hon kanske blir orolig.Jag tar en valium..Tack för tipsen! Tillsammans är vi underbara.

Kommentar

• Zl1ng3r
      Användare
      • December 2009
      • 71

Ursprungligen postat av tricoti
      Här sänks ingen vattenyta.Då kommer min sambo och undra,det är bättre att hon inget vet.Hon kanske blir orolig.Jag tar en valium..Tack för tipsen! Tillsammans är vi underbara.
      Skyll på att du ska göra en "service" på karet. Att man brukar göra det lite då å då.. Precis som med vattenbyten =)
      1167 liter malawi

Kommentar

• Gäst

Om det är aluram samt alustag så är det hur smidigt som helst att Tigsvetsa ihopa det gjort det på många kar släpper inte glappar inte. Eller som tidigare sagts popnita.

Kommentar

• tricoti
          Användare
          • June 2009
          • 249

Jättebra där med "service". DET ska jag göra på lördag! Tack för tipset.Igentligen skulle jag vilja göra service och byta ut mitt lilla akvarium mot ett 1100 lit som fanns på blocket tillsalu i Mölndal.Men så´n stor service lär inte passera obemärkt.Det känns inte bra att byta ner sig från ett 720 till ett 540 som jag har gjort. Det känns som om det är något som fattas..Typ 50 cm akvarium.
          Ska kolla det där med TIG svetsningen Det hade ju varit smidigt att bara tömma ur,klämma ihop med spännband och svetsa..

Kommentar

Arbetssätt...