Gör något för NCS nu !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem

• November 2005
    • 1296

Gör något för NCS nu !

Vi har lite då och då haft trådar som handlat om Ncs framtid/utveckling osv.
    Ofta har medlemsnumerären varit på tapeten och det har uppgivits att vi behöver runt 1000 betalande medlemmar för att kunna fortsätta med CB.
    Jag vill med denna tråd att vi nu gör något konkret , (med Vi menar jag vi vanliga smånördar, ej styrelsen) för att se till att vi blir mer än 1000 medlemmar. Om ni tänker göra något så skriv, själv tänker jag göra följande

1 Har pratad med Alexander och han lovade att han kunde ta med sig en bunt gamla CB från stämman (hur många ryms i en Golf?). Dessa tänker jag placera
    ut på lite olika ställen, Tandläkare,Vårdcentraler, Akutmottagningen ( ja här kan man ju bli sittande 7 timmar så det finns gott om tid att slå ihjäl).
    Skolor etc. Detta kan väl fler göra och stämman gör ju att det går att
    skicka Cb utan frakt. När jag är klar så kommer jag i denna tråd att skriva var
    jag lämmnat dessa.
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Jag tänker underlätta arbetet för de som jobbar med CB genom att skriva ett antal artiklar under våren/sommaren och skicka in på en skiva. Om några fler gör samma sak kommer det finnas en liten buffert av artiklar som går att publicera när det passar (samtidigt som de löpande artiklarna kommer in som vanligt). Jag vet att detta kanske inte når ut till de som inte är medlemmar.

Sedan brukar jag givetvis uppmana folk som är lite ciklidintresserade och här och kollar/köper lite fisk att gå med i föreningen.

Jag ska tyvärr inte till ciklidstämman så kan inte komma över ciklidblad på samma sätt. Men helt klart ett bra initiativ! Positivt när föreningen syns. Det finns ju onekligen många akvariebutiker som man skulle kunna rikta sig mot med. I min omgivning (3-4 mil från där jag bor) finns det 6 butiker som jag kommer på nu. Bara en av dessa har CB i butiken, och jag tror att det är den enda där ägaren är medlem (och som är en rabattbutik för den delen).

/Jocke

Kommentar

• Kajjjan
      NCS Medlem
      • June 2008
      • 1882

Då uppgraderar jag min status från fripassagerare till medlem. Betalar in i morgon.
      //Kaj

Kommentar

• Joakim E
        Användare
        • February 2010
        • 128

Att exponera NCs på facebook/tvitter.. Kan det vara något. Med lite tur kan det ge ringar på vattnet.
        Jocke Eriksson
        SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64lit

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Jag gillar iden med att det på första sidan ska finnas en "knapp" som man kan klicka på för att ge ett bidrag om man vill Annars är väl medlemsavgiften o sponsorer den enda inkomsten för NCS eller?
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Ursprungligen postat av Joakim E
            Att exponera NCs på facebook/tvitter.. Kan det vara något. Med lite tur kan det ge ringar på vattnet.
            NCS på Facebook skapades av Peter Fransson för ett tag sedan
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• bossep
              Användare
              • January 2013
              • 2352

Ursprungligen postat av Beast
              Jag gillar iden med att det på första sidan ska finnas en "knapp" som man kan klicka på för att ge ett bidrag om man vill Annars är väl medlemsavgiften o sponsorer den enda inkomsten för NCS eller?
              Bra ide'!
              Webmaster för Ciklid.org.
              Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

Ursprungligen postat av Banderad
                Jag tänker underlätta arbetet för de som jobbar med CB genom att skriva ett antal artiklar under våren/sommaren och skicka in på en skiva. Om några fler gör samma sak kommer det finnas en liten buffert av artiklar som går att publicera när det passar (samtidigt som de löpande artiklarna kommer in som vanligt). Jag vet att detta kanske inte når ut till de som inte är medlemmar.

Sedan brukar jag givetvis uppmana folk som är lite ciklidintresserade och här och kollar/köper lite fisk att gå med i föreningen.

Jag ska tyvärr inte till ciklidstämman så kan inte komma över ciklidblad på samma sätt. Men helt klart ett bra initiativ! Positivt när föreningen syns. Det finns ju onekligen många akvariebutiker som man skulle kunna rikta sig mot med. I min omgivning (3-4 mil från där jag bor) finns det 6 butiker som jag kommer på nu. Bara en av dessa har CB i butiken, och jag tror att det är den enda där ägaren är medlem (och som är en rabattbutik för den delen).

/Jocke
                om du får av ncs och vill ha ett gäng så fixar jag det åt dig, messa mig på mobilen på lördag i så fall
                Mvh
                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  om du får av ncs och vill ha ett gäng så fixar jag det åt dig, messa mig på mobilen på lördag i så fall
                  Då får någon ansvarig svara på om det är ok, i så fall kan jag gärna placera ut lite CB i Ronneby, Karlskrona och Karlshamn. Med lite tur kan vi vinna några medlemmar... Detta är dock inte rabattaffärer.

/Jocke

Kommentar

• Joakim E
                    Användare
                    • February 2010
                    • 128

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    NCS på Facebook skapades av Peter Fransson för ett tag sedan
                    http://www.facebook.com/group.php?gid=131670247918
                    Superbra.. medlem nu
                    Jocke Eriksson
                    SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64lit

Kommentar

• LN
                      Användare
                      • December 2004
                      • 4744

Bra tråd. Jag försöker att alltid svara "nyanlända " på ett välkomnade sätt.
                      Att ha ett levande forum tror jag är en bra rekryteringsbas för NCS.
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• bossep
                        Användare
                        • January 2013
                        • 2352

Ursprungligen postat av LN
                        Bra tråd. Jag försöker att alltid svara "nyanlända " på ett välkomnade sätt.
                        Att ha ett levande forum tror jag är en bra rekryteringsbas för NCS.
                        Att bli medlem är troligtvis det bästa sättet! Så nu är jag det!
                        Sedan tror jag att jag var medlem någon gång runt 1970.
                        I så fall kul att vara tillbaks!

Bosse i Guatemala
                        Webmaster för Ciklid.org.
                        Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

Mycke välkommen tillbaka Bosse till ciklidforumet
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

Härligt, välkommen tillbaka, från en nybliven medlem som inte ens fanns till i världen när du var medlem senast

Kommentar

• Ove Planstedt
                              NCS Medlem
                              • May 2006
                              • 1816

Ursprungligen postat av bossep
                              Att bli medlem är troligtvis det bästa sättet! Så nu är jag det!
                              Sedan tror jag att jag var medlem någon gång runt 1970.
                              I så fall kul att vara tillbaks!

Bosse i Guatemala
                              Ja välkommen

Ett annat sätt att få NCS mer attraktivt kan vara att bidra med biotop bilder till artregistret från till exempel Guatemala

Kommentar

Arbetssätt...