grymt jobb, fem guld kiriza i kanten:
Art sida för Troffar
Kollaps
X
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.Leleupi -
De jag hade velat sätt är ett fisk arkiv där alla kan skriva impincip va de vill, samt lägga ut sina egna bilder.
Varje medlem här skulle haft en del i sin personliga sida där man kan lägga up sina egna fisk bilder. Om man sedan skriver in art namn så länkas detta fotto direkt till art registret till vald fisk. Detta kunde även vara länkat till foto tävlingen för att få igång drivet att lägga upp bilder, så vis hade vi både fått proffsiga samt amatör bilder på fiskar i artregistret.
Kommentarer eller texter kan man lägga till dessa presentationer,s amt att man vid presentation av art i Artregister, kan lägga upp egna kommentarer.
Idag kan man ladda upp bild till Mina akvarium, men inte i Mina arter, där istället Artregistrets bilder används.
Båda dessa funktioner är eftersatta och nu när de är på väg att konverteras till nya designen så passar jag på att lägga till lite nya funktioner (uppladdning av fler bilder på arter och akvarium, samt starkare integration mot Artregister).
Har du fler förslag som skulle göra det ännu bättre skriv dem här så skall jag ta dem i beaktande. Sedan när jag börjar få saker lite mer färdiga behövs feedback på resultatet.
Systemet skall självkart vara självgående där det e medlemarna som lägger tid på att lägga upp bilder istället för att de måste vara en admin som gör det. Samt ifall man ser att en fisk ligger under fel fisknamn så kan medlemar anmälla detta och efter x antal av dessa anmällingar tas bilden atomatiskt bort från artregistretSenast redigerad av Joakim Draktoft; 26 March 2011, 02:10.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Jag förfrågade detta "bild" arkiv här på sidan för några år sedan och detta var då en mycket dålig ide fick även kommentaren "ifall du vill kolla på bilder då finns ju zoopet" Menar du att ciklid.se skall göra de nu? Nice
Men jag håller med om att det finns mycket fisk sidor som har endast små goda bitar. Hade hällre sätt rogerj jobba på att förbättra ciklid.se ist.
De jag hade velat sätt är ett fisk arkiv där alla kan skriva impincip va de vill, samt lägga ut sina egna bilder.
Varje medlem här skulle haft en del i sin personliga sida där man kan lägga up sina egna fisk bilder. Om man sedan skriver in art namn så länkas detta fotto direkt till art registret till vald fisk. Detta kunde även vara länkat till foto tävlingen för att få igång drivet att lägga upp bilder, så vis hade vi både fått proffsiga samt amatör bilder på fiskar i artregistret.
Systemet skall självkart vara självgående där det e medlemarna som lägger tid på att lägga upp bilder istället för att de måste vara en admin som gör det. Samt ifall man ser att en fisk ligger under fel fisknamn så kan medlemar anmälla detta och efter x antal av dessa anmällingar tas bilden atomatiskt bort från artregistret
Joakim, hur trixigt är det att öppna möjligheten för polls i forumet.
Snabbt exempel från googlesökning:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Man tackar
Tycker ett artregister ska vara lätt och tycker att bild på arten är viktigast sedan lite mer info om fisken (kommer med mer framöver)
Kommer även att försöka lägga upp filmer precis som jag gjorde på red bulu så blir det lite mer intressant
Mvh
RogerKommentar
-
Kommentar
-
Tycker denna tråd blir mer och mer intressant
Man undrar lite
Måste någon som mig göra en sida för att ni ska öppna ögonen för att tänka på att artsidan på ciklid.org behövs göras om
när man tog upp frågan var ingen intresserad utan sa bara att vi behöver hjälp med våran sedan hände inget mer
Men nu verkar ljuset gått upp att folk vill se bilder på artena och att det ska vara lätt att hitta dit
Tycker det är bra att ljuset gått upp
Så jobba på med artregistret
Ser fram emot det färdiga resultatet
Mvh
RogerKommentar
-
Vi hade en diskussion för någon månad sedan och Joakim fixade då direkt denna sökfunktion som jag har testat och gett kommentarer till. Nu kan alla testa och ge kommentarer.
Här tror jag:
eller här:
Jag har fått förtroende att göra om layouten lite för ciklid.se. I börjat gjorde jag förslag som var stora... men efter ett tag kom jag på att sidan är ganska okay som den är. Här kommer en första skiss. Jag har lagt fokus på att ändra huvudet så det blir lättare och luftigare. Bra eller dåligt? Alla kommentarer välkomna.
Vet inte varför det inte hänt tidigare om du redan påpekat det men jag misstänker att det är brist på tid helt enkelt.
Nåja nu har vi ju lite momentum och det är bara att haka på.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det finns redan möjlighet till polls i forumet, kan dock vara en behörighetsfråga som styr vem som får göra polls. Idag tror jag att begränsningen ligger på forumsvärdar.
Tycker denna tråd blir mer och mer intressant
Man undrar lite. Måste någon som mig göra en sida för att ni ska öppna ögonen för att tänka på att artsidan på ciklid.org behövs göras om
när man tog upp frågan var ingen intresserad utan sa bara att vi behöver hjälp med våran sedan hände inget mer
Men nu verkar ljuset gått upp att folk vill se bilder på artena och att det ska vara lätt att hitta dit.
Tycker det är bra att ljuset gått upp
Så jobba på med artregistret
Ser fram emot det färdiga resultatet
Mvh
Roger
Så vi kanske kan vi kalla det för bra timing denna gång. Eftersom det nu "bara" är Artregister och Mina Arter/Akvarium som kvarstår så finns lite mer tid tillgängligt.
Nu gäller det bara att finslipa de testsidor som ni just har fått se.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Kommentar
-
Jag
Tackar Norrland
Det är just det som jag vill med ett register att det finns bilder på arterna så jag lägger endast upp arter som jag har bild på (just det som är det svåra att hitta bilder som man får lägga upp men många har ställt upp med bilder och tackar alla dom )
Mvh
RogerKommentar
-
har länga saknat ett bildregister typ Schupkes Aqualog fast online med en kort beskrivning.av arten. Kanske att du skall ha det mer uppdelat så att inte allt hamnar i en enda lång lista Samma indelning som övriga sidor har (dubbar, moorii, black osv via ett enkelt menysystem) Jag tycker att den tillhörande artbeskrivningen här på ncs är bra, men det fattas många bilder på de olika varianterna av Tropheus tyvärr, på ett annars otroligt bra artbeskrivningsregister!
Har ställt frågan på andra forum men har inte fått något positivt med det utan dom mesta tycker det är bra som det är men själv tycker jag menyn nu har blivit alldeles för lång så kommer säkert att göra om det framöver (men det kommer att ta tid för måste bygga om allt då)
Mvh
RogerKommentar
-
Ja doohan det har jag funderat på att varje art ska ligga på egen sida.
Har ställt frågan på andra forum men har inte fått något positivt med det utan dom mesta tycker det är bra som det är men själv tycker jag menyn nu har blivit alldeles för lång så kommer säkert att göra om det framöver (men det kommer att ta tid för måste bygga om allt då)
Mvh
RogerColumbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Tack för tipset
Mvh
RogerKommentar
-
Kommentar
Kommentar