Hej
Läste nyss en intressant artikel om varumärken och hur värdefulla de kan vara.
Vi har ju 5 st. varumärken:
Nordiska Ciklidsällskapet
NCS
Ciklidbladet
Ciklidstämman
Hos storföretag med de värdefullaste varumärkena (såsom Coca Cola och Nokia) är varumärkets värde mer än hälften av börsvärdet.
Finns det någon bland forumanvändarna som kan det här, och som skulle våga sig på en tippning om vad våra varumärken kudne vara värda?
Varför frågar jag detta? Jo, det finns kanske skäl för oss att satsa på att utveckla våra varumärken. Framgångsrika företag måste satsa minst 2 % av sin omsättning på varumärkesvårdande reklam. För oss vore det ca 7000 kr. Vad borde vi göra, vad kunde vi göra?
Läste nyss en intressant artikel om varumärken och hur värdefulla de kan vara.
Vi har ju 5 st. varumärken:
Nordiska Ciklidsällskapet
NCS
Ciklidbladet
Ciklidstämman
Hos storföretag med de värdefullaste varumärkena (såsom Coca Cola och Nokia) är varumärkets värde mer än hälften av börsvärdet.
Finns det någon bland forumanvändarna som kan det här, och som skulle våga sig på en tippning om vad våra varumärken kudne vara värda?
Varför frågar jag detta? Jo, det finns kanske skäl för oss att satsa på att utveckla våra varumärken. Framgångsrika företag måste satsa minst 2 % av sin omsättning på varumärkesvårdande reklam. För oss vore det ca 7000 kr. Vad borde vi göra, vad kunde vi göra?
Kommentar