Akvarieböcker-var köpa ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem

• November 2005
    • 1296

Akvarieböcker-var köpa ?

Jag tycker att det är svårt att hitta/köpa akvarieböcker. I CB recenseras ofta böcker men var de går att köpa framgår inte alltid, ( dessutom hittar man ju inte just den CB:n när man tänker köpa). Det finns ju trots allt en del intressanta böcker, tex Sune Holm har skrivit ett häfte om inredning,var köper man den ?. Googlade lite på back to nature böcker, några få nätbutiker hade
    någon enstaka titel, dvs svårt att köpa även dessa ( visst dessa hittar man i bra akvarieaffärer men böcker är ju den idealiska näthandelsprodukten....).
    För nåt år sen så recencerade Kjell Forhman en dansk bok " små ciklidet"
    var köper man den ?. Skulle man få önska så borde Ciklid.org ha en egen avdelning med presentation av tillgängliga akvarieböcker/tidningar och var man kan köpa dessa, finns ju massor på tyska och engelska.
    Att sprida böcker är nog ett bra sätt att öka intresset för hobbyn.
  • KuRtaN
    Användare
    • February 2008
    • 778

Tycker butikerna brukar ha bra med böcker. Iaf här i gbg området. Annars har jag kammat hem en o annan bok på tradera till skamligt låga priser
    Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Mikael W
      NCS Medlem

• August 2002
      • 8621

1: Gynna våra annonsörer. Akvarieaffärerna har i allmänhet ganska bra med böcker, eller kan beställa.
      2: Nätbutikerna har något, men inte väldigt mycket.
      3: Ofta går det bra att beställa hos förlagen.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

var köper man den ?.
        Tror tyvärr (synd för det är en trevlig liten bok) inte den finns i Sverige. Själv skaffade jag mitt exemplar i Danmark - ganska naturligt eftersom språket är danska - och där finns den med all säkerhet också i affärerna. Kanske skulle du kunna söka hos någon dansk internetaffär.

Engelska böcker brukar jag köpa på amazon.com.

Svenska böcker bör gå att få tag på i Sverige. Specifikt vad gäller BTN-böckerna så bör de finnas att få tag på i såväl välsorterade akvarieaffärer, internetföretag eller beställas i en bokhandel. Dock med undantag för de som är slutsålda på svenska (finns dock på engelska) som Diskusboken och Akvarieguiden.

Kommentar

• HåkanM
          NCS Medlem

• November 2005
          • 1296

Ursprungligen postat av Mikael W
          1: Gynna våra annonsörer. Akvarieaffärerna har i allmänhet ganska bra med böcker, eller kan beställa.
          2: Nätbutikerna har något, men inte väldigt mycket.
          Ja det är ju detta som är problemet, att beställa via affär= besvärligt, lång leveranstid, Förlag= ja då skall man veta vilket förlag det är, om utlänskt förlag= ännu besvärligare
          Jag skulle helst vilja kunna köpa böcker enkelt och utan detektivarbete

Kommentar

• FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

Ursprungligen postat av HåkanM
            Jag tycker att det är svårt att hitta/köpa akvarieböcker. I CB recenseras ofta böcker men var de går att köpa framgår inte alltid, ( dessutom hittar man ju inte just den CB:n när man tänker köpa). Det finns ju trots allt en del intressanta böcker, tex Sune Holm har skrivit ett häfte om inredning,var köper man den ?. Googlade lite på back to nature böcker, några få nätbutiker hade
            någon enstaka titel, dvs svårt att köpa även dessa ( visst dessa hittar man i bra akvarieaffärer men böcker är ju den idealiska näthandelsprodukten....).
            var köper man den ?. Skulle man få önska så borde Ciklid.org ha en egen avdelning med presentation av tillgängliga akvarieböcker/tidningar och var man kan köpa dessa, finns ju massor på tyska och engelska.
            Att sprida böcker är nog ett bra sätt att öka intresset för hobbyn.
            Sune Holms bok kan du nog finna här,

Kommentar

• cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

Ja det är ju detta som är problemet, att beställa via affär= besvärligt, lång leveranstid, Förlag= ja då skall man veta vilket förlag det är, om utlänskt förlag= ännu besvärligare
              här har du den för 198kr.

+ frakt givetvis, men du har nog boken i morgon om du beställer den.

edit:
              trodde det var nanoboken du frågade om , men det var nog i en annan tråd men iaf
              Senast redigerad av cichlids4fun; 14 April 2010, 15:01. Anledning: edit fel bok
              Mvh
              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• nicson
                Användare
                • January 2010
                • 639

I denna hobby är mkt inte enkelt. Till synes triviala saker som snäckskal, fosforsyra m m visar sig ofta vara så svårt att få tag i att man får en historisk återblick i hur det var i öststaterna...

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Ursprungligen postat av Mikael W
                  Bara värt att påpeka eftersom de flesta akvarieböcker på svenska är BTN-böcker och dessa böcker säljs inte till privatpersoner av vare sig förlaget (Fohrman Aquaristik AB) eller av distributören (Imazo AB).
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 14 April 2010, 16:38.

Kommentar

• Jarnis
                    Användare
                    • November 2005
                    • 415

var köper man den ?
                    Finns på adlibris.se, kostar 100 spänn. Länk
                    Micke

Kommentar

• Mikael W
                      NCS Medlem

• August 2002
                      • 8621

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Bara värt att påpeka eftersom de flesta akvarieböcker på svenska är BTN-böcker och dessa böcker säljs inte till privatpersoner av vare sig förlaget (Fohrman Aquaristik AB) eller av distributören (Imazo AB).
                      Stämmer, det glömde jag. men böckerna på svenska hittar man i stället lättare hos affärerna än utländska böcker.
                      (Med utländska förlag har det gått bra i alla de fall jag prövat.)
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• HåkanM
                        NCS Medlem

• November 2005
                        • 1296

Ursprungligen postat av Jarnis
                        Finns på adlibris.se, kostar 100 spänn. Länk

Tackar för tipset, så där nu är den köpt (tog väl 2 minuter)

Upptäck vårt sortiment för en inspirerande vardag! Hitta nästa läsupplevelse, allt för ditt kreativa projekt och barnens lek. Alltid bra priser, fri frakt från 299 kr och snabb leverans. Välkommen in till Adlibris!
                        Senast redigerad av HåkanM; 15 April 2010, 18:29. Anledning: feltavning

Kommentar

Arbetssätt...