HJÄLP SNABBT! (Sjukdom?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    HJÄLP SNABBT! (Sjukdom?)

    Efter mitt vattenbyte igår blev hela akvariet som skogtokiga, orangeheaden har aldrig varit så aggro mot varandra och mina scalarer visade lek beteende båda två, var rätt aggresiv stämning scalarer jagade varandra, jordätare jagade varandra, scalarer jagade bort jordätare och visa versa.

    Var en härlig syn för mig att få se så mycket action i ett kar som annars brukar vara mycket lugnt.

    NU till problemet.

    När jag matade idag såg jag att en av mina scalarer hade fått "fläckar" på sidan, ser för mig ut som krigsskador, men undrar ifall det kan vara någon sjukdom??

    Isåfall måste jag ju ta mig till fiskapoteket imorgon, de är den största grannaste hannen så jag vill inte att han ska stryka med.

    Detta var det skarpaste jag fick på honom.
  • endymion

    #2
    Sviter efter slagsmål

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Sviter efter slagsmål
      Ja jag hoppades på det med, med tanke på att han var fläckfri igårkväll.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

        #4
        Ursprungligen postat av JosephineFredrik
        Ja jag hoppades på det med, med tanke på att han var fläckfri igårkväll.
        Scalarer får lätt svamp i sår som blivit av slags mål, så lite extra salt och eventuellt lite metylenblått skadar inte
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Scalarer får lätt svamp i sår som blivit av slags mål, så lite extra salt och eventuellt lite metylenblått skadar inte
          Tack för tipset!

          Kommentar

          • KuRtaN
            Användare
            • February 2008
            • 778

            #6
            Så ser mina scalarer ut efter varje vattenbyte typ, dom slåss som f*n i en dag ungefär sen leker dom..
            Over and out // Mathias

            Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

              #7
              Ursprungligen postat av KuRtaN
              Så ser mina scalarer ut efter varje vattenbyte typ, dom slåss som f*n i en dag ungefär sen leker dom..
              Häftigt, sett lekbeteende men tyvärr ingen rom, är nog för mycket annan fisk i karet som stör dom kan jag tro.

              SKa nog testa med ett del vattenbyte ni mitt i veckan också för att trigga lite till.

              Kommentar

              Arbetssätt...