Efter mitt vattenbyte igår blev hela akvariet som skogtokiga, orangeheaden har aldrig varit så aggro mot varandra och mina scalarer visade lek beteende båda två, var rätt aggresiv stämning scalarer jagade varandra, jordätare jagade varandra, scalarer jagade bort jordätare och visa versa.
Var en härlig syn för mig att få se så mycket action i ett kar som annars brukar vara mycket lugnt.
NU till problemet.
När jag matade idag såg jag att en av mina scalarer hade fått "fläckar" på sidan, ser för mig ut som krigsskador, men undrar ifall det kan vara någon sjukdom??
Isåfall måste jag ju ta mig till fiskapoteket imorgon, de är den största grannaste hannen så jag vill inte att han ska stryka med.
Detta var det skarpaste jag fick på honom.
Var en härlig syn för mig att få se så mycket action i ett kar som annars brukar vara mycket lugnt.
NU till problemet.
När jag matade idag såg jag att en av mina scalarer hade fått "fläckar" på sidan, ser för mig ut som krigsskador, men undrar ifall det kan vara någon sjukdom??
Isåfall måste jag ju ta mig till fiskapoteket imorgon, de är den största grannaste hannen så jag vill inte att han ska stryka med.
Detta var det skarpaste jag fick på honom.
Kommentar