Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DSB
    Användare
    • June 2010
    • 43

Sedan är väl ciklidhobbyn så pass stor i Sverige att det utan problem ryms 2 st forum, dessutom täcker ju detta forum alla ciklider.
    MVH Peter

Kommentar

• tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

Ursprungligen postat av Wilhelm
      Det är värre att betala några hundringar för att titta på bilder, tycker jag!
      Som vart då menar du?
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

Ursprungligen postat av DSB
        Sedan är väl ciklidhobbyn så pass stor i Sverige att det utan problem ryms 2 st forum
        Det verkar ju inte så om avdelningarna för afrikanska ciklider här töms samtidigt som ciklider.se ökar. Folket som har dessa ciklider emigrerar sakta till ett annat forum verkar det som.
        Vad händer sedan om ciklider.se även lägger till avdelningar för SA/CA-ciklider?
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ursprungligen postat av FI
          Det verkar ju inte så om avdelningarna för afrikanska ciklider här töms samtidigt som ciklider.se ökar. Folket som har dessa ciklider emigrerar sakta till ett annat forum verkar det som.
          Vad händer sedan om ciklider.se även lägger till avdelningar för SA/CA-ciklider?
          Det är inte så svårt att räkna ut, men troligen kommer Micke att hålla sig till afrikanska ciklider då det är sajtens "nisch".

Det är nog ändå dags för NCS att börja arbeta med detta för att inte förlora alla till andra sajter och sitta med en tom, utdöende sajt. Det skulle hämma hobbyn och definitivt hämma NCS och Ciklidbladet.

Kommentar

• DSB
            Användare
            • June 2010
            • 43

Jo, det kan blir ett problem. Kanske jag har fel, hobbyn är trots allt för liten för 2 st forum.
            MVH Peter

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

Ursprungligen postat av StefanL
              Det är nog ändå dags för NCS att börja arbeta med detta för att inte förlora alla till andra sajter och sitta med en tom, utdöende sajt. Det skulle hämma hobbyn och definitivt hämma NCS och Ciklidbladet.
              Jo får vi inte de flesta nya NCS-medlemmarna via forumet? Jag tvivlar att det blir så på forum utan direkt koppling till NCS.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

Jo, det kan blir ett problem. Kanske jag har fel, hobbyn är trots allt för liten för 2 st forum.
                Problemet är nog att ciklider.se är nischad till just afrikanska ciklider samtidigt som majoriteten av medlemmarna här på ciklid.org alltid har pratat om samma fiskar. Det blir ett klart märkbart bortfall. Hade det dykt upp ett dedikerat forum om CA-ciklider så hade det knappt märks alls om alla CA-fantaster flyttade dit, jaggatråden och CA-bildtråden skulle bara inte ploppa då och då. En liten överdrift kanske men nästan så är det.
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• DSB
                  Användare
                  • June 2010
                  • 43

Problemet är nog att ciklider.se är nischad till just afrikanska ciklider samtidigt som majoriteten av medlemmarna här på ciklid.org alltid har pratat om samma fiskar. Det blir ett klart märkbart bortfall. Hade det dykt upp ett dedikerat forum om CA-ciklider så hade det knappt märks alls om alla CA-fantaster flyttade dit, jaggatråden och CA-bildtråden skulle bara inte ploppa då och då. En liten överdrift kanske men nästan så är det.
                  Ja, kanske en liten överdrift, men en bra poäng.
                  MVH Peter

Kommentar

• Markie
                    Användare
                    • September 2008
                    • 512

FI .. Vad händer sedan om ciklider.se även lägger till avdelningar för SA/CA-ciklider?

Jag tror ciklidbladet (ciklid.org) överlever just tack vare ciklidbladet.Som det var från början. Tror inte det finns plats för 2 blad... Är själv inne och kollar på ciklider.se. Visst skulle det det vara najs om vi hade samma stämning här som där.Vi visar våra burkar får en klapp på axeln eller två. NAJS !! Visst!! Men det som skrivs här är "oftast" sanningar och ren fakta. DÄRFÖR TROR JAG ATT FORUMET INTE SJUNGER PÅ SISTA VERSEN!!!!!!!!!

Kommentar

• Joakim E
                      Användare
                      • February 2010
                      • 128

Hej
                      En fråga som berör forumet jag undrar över. Läser styrelsen sina mail man skickar till dom via ciklid.org, ?? har mailat ett antal ggr utan att få någon som helst respons i form av svar ellr så..
                      Jocke Eriksson
                      SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64lit

Kommentar

• Mikael W
                        NCS Medlem

• August 2002
                        • 8621

Ursprungligen postat av Joakim E
                        Hej
                        En fråga som berör forumet jag undrar över. Läser styrelsen sina mail man skickar till dom via ciklid.org, ?? har mailat ett antal ggr utan att få någon som helst respons i form av svar ellr så..
                        Hej

Så får det självfallet inte vara!

Såg att jag hade fått ett mail av Dig i juni, som hade blivit obesvarat. Vi hade tagit upp Dina förslag i styrelsen, men inte ännu kommit till slutliga beslut, och så blev ärendet liggande. Ber om ursäkt för detta. Du har fått svar per mail nu.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

Sen reagerar kanske nya användare (och de som letar efter ett ciklidforum) på att ett av de inlägga som oftast är uppdaterad och syns bäst är "Sjunger forumet på sista versen" . Det är väl kanske inte den bästa reklamen, men frågeslällningen måste naturligtvis diskuteras om den är viktig.
                          Jag reagerar även också på detta och ändrar därför titeln.
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

Jag vill påpeka att styrelsen läser inläggen i denna tråd samt diskutterar förslagen, men att det är lite knepigare att alltid argumentera för våra egna åsikter här. Det gör vi inom styrelsen. Vi vill dessutom inte "bestämma" vad ni ska tycka.
                            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• kaj.p
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2294

Jag upplever nog inte att intresset för diskus o SA ciklider blivit mindre, samtidigt som intresset för dessa ciklider alltid känt större på andra forum.
                              Däremot känns det som intresset för sjöciklider minskat drastiskt och om då det varit kärnan i forumet så är ju tappet naturligt.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

Kommentar

• Peter_A_F
                                Användare
                                • January 2008
                                • 809

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                                Jag vill påpeka att styrelsen läser inläggen i denna tråd samt diskutterar förslagen, men att det är lite knepigare att alltid argumentera för våra egna åsikter här. Det gör vi inom styrelsen. Vi vill dessutom inte "bestämma" vad ni ska tycka.
                                Det var bra... för tråden är intressant även om titeln förut var lite olycklig.
                                Sedan tror jag ingen tvivlar på att styrelsen inte är engagerad i utvecklingen av förening, forum och ciklidblad.
                                - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

Arbetssätt...