Sedan är väl ciklidhobbyn så pass stor i Sverige att det utan problem ryms 2 st forum, dessutom täcker ju detta forum alla ciklider.
Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Vad händer sedan om ciklider.se även lägger till avdelningar för SA/CA-ciklider?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Det är nog ändå dags för NCS att börja arbeta med detta för att inte förlora alla till andra sajter och sitta med en tom, utdöende sajt. Det skulle hämma hobbyn och definitivt hämma NCS och Ciklidbladet.Kommentar
-
Kommentar
-
Jo får vi inte de flesta nya NCS-medlemmarna via forumet? Jag tvivlar att det blir så på forum utan direkt koppling till NCS.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Problemet är nog att ciklider.se är nischad till just afrikanska ciklider samtidigt som majoriteten av medlemmarna här på ciklid.org alltid har pratat om samma fiskar. Det blir ett klart märkbart bortfall. Hade det dykt upp ett dedikerat forum om CA-ciklider så hade det knappt märks alls om alla CA-fantaster flyttade dit, jaggatråden och CA-bildtråden skulle bara inte ploppa då och då. En liten överdrift kanske men nästan så är det.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Problemet är nog att ciklider.se är nischad till just afrikanska ciklider samtidigt som majoriteten av medlemmarna här på ciklid.org alltid har pratat om samma fiskar. Det blir ett klart märkbart bortfall. Hade det dykt upp ett dedikerat forum om CA-ciklider så hade det knappt märks alls om alla CA-fantaster flyttade dit, jaggatråden och CA-bildtråden skulle bara inte ploppa då och då. En liten överdrift kanske men nästan så är det.MVH PeterKommentar
-
FI .. Vad händer sedan om ciklider.se även lägger till avdelningar för SA/CA-ciklider?
Jag tror ciklidbladet (ciklid.org) överlever just tack vare ciklidbladet.Som det var från början. Tror inte det finns plats för 2 blad... Är själv inne och kollar på ciklider.se. Visst skulle det det vara najs om vi hade samma stämning här som där.Vi visar våra burkar får en klapp på axeln eller två. NAJS !! Visst!! Men det som skrivs här är "oftast" sanningar och ren fakta. DÄRFÖR TROR JAG ATT FORUMET INTE SJUNGER PÅ SISTA VERSEN!!!!!!!!!Kommentar
-
Hej
En fråga som berör forumet jag undrar över. Läser styrelsen sina mail man skickar till dom via ciklid.org, ?? har mailat ett antal ggr utan att få någon som helst respons i form av svar ellr så..Jocke Eriksson
SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64litKommentar
-
Så får det självfallet inte vara!
Såg att jag hade fått ett mail av Dig i juni, som hade blivit obesvarat. Vi hade tagit upp Dina förslag i styrelsen, men inte ännu kommit till slutliga beslut, och så blev ärendet liggande. Ber om ursäkt för detta. Du har fått svar per mail nu.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Sen reagerar kanske nya användare (och de som letar efter ett ciklidforum) på att ett av de inlägga som oftast är uppdaterad och syns bäst är "Sjunger forumet på sista versen" . Det är väl kanske inte den bästa reklamen, men frågeslällningen måste naturligtvis diskuteras om den är viktig.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag vill påpeka att styrelsen läser inläggen i denna tråd samt diskutterar förslagen, men att det är lite knepigare att alltid argumentera för våra egna åsikter här. Det gör vi inom styrelsen. Vi vill dessutom inte "bestämma" vad ni ska tycka.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag upplever nog inte att intresset för diskus o SA ciklider blivit mindre, samtidigt som intresset för dessa ciklider alltid känt större på andra forum.
Däremot känns det som intresset för sjöciklider minskat drastiskt och om då det varit kärnan i forumet så är ju tappet naturligt.Kommentar
-
Sedan tror jag ingen tvivlar på att styrelsen inte är engagerad i utvecklingen av förening, forum och ciklidblad.- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
Kommentar