Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Ja, nu fattar jag inte varför vi måste fixera på miljö.
Det viktigaste om man har en ciklidförening, det är väl att fixera vårat intresse för ciklider och fokusera på dom.Miljötrådarna kan vi lägga på andra forum
Kjell, svara nu inte att, det ena, det ska inte utesluta det andra.Janne
att deras biotoper skall fortbestå.
att inte lastiftning förbjuder oss att importera ciklider etc. etc.
Hur det blir i framtiden med dessa frågor är ju därför oerhört viktigt för såväl NCS som detta forum - det går inte att sticka huvudet i sanden (eller i akvariet) och tro att inget händerKommentar
-
Kommentar
-
Jamen nu är det ju ändå så att om cikliderna skall finnas kvar i framtiden så är det i högsta grad en miljöfråga
att deras biotoper skall fortbestå.
att inte lastiftning förbjuder oss att importera ciklider etc. etc.
Hur det blir i framtiden med dessa frågor är ju därför oerhört viktigt för såväl NCS som detta forum - det går inte att sticka huvudet i sanden (eller i akvariet) och tro att inget händer
Men det ska inte ligga på förstasidan på vårat forum.
Jag ska ta ett annat exempel.
När en nybörjare, någon söker sig till vårat forum, han eller hon ignorerar dessa trådar om vargjakt eller forum vara eller inte vara.
denna personer tycker om malawiciklider och har en fråga om det.
Ja, det brukar ta upp från 1 minut till 2 dygn till det kommer ett svar.
Oftast så är det Wilhelm, heder åt dig att du svarar.
Då säger Wilhelm.
Välkommen till detta formidabla forum, jag kan inte så mycket om malawiciklider, men du kommer snart att få många svar.
Ja det är en sanning med modifikation det kan dröja minst 2 dygn till någon ids svara, iblanf får dom inget svar alls.
Men som sagt var miljötrådar, vargjakt, forum att vara eller inte vara plus en massa så kallade trådar som engagerar den inre klubben, dom kommer upp gång på gång på första sidan.
Och sedan så förstår ni inte varför ni inte får nya medlemmar att stanna kvar på forumet.JanneKommentar
-
Ja du har en point, självklart är det bra att vi bryr oss om miljön, så att vi fortfarande ska kunna leva på denna jord och självklart våra kära vänner cikliderna.
Men det ska inte ligga på förstasidan på vårat forum.
Jag ska ta ett annat exempel.
När en nybörjare, någon söker sig till vårat forum, han eller hon ignorerar dessa trådar om vargjakt eller forum vara eller inte vara.
denna personer tycker om malawiciklider och har en fråga om det.
Ja, det brukar ta upp från 1 minut till 2 dygn till det kommer ett svar.
Oftast så är det Wilhelm, heder åt dig att du svarar.
Då säger Wilhelm.
Välkommen till detta formidabla forum, jag kan inte så mycket om malawiciklider, men du kommer snart att få många svar.
Ja det är en sanning med modifikation det kan dröja minst 2 dygn till någon ids svara, iblanf får dom inget svar alls.
Men som sagt var miljötrådar, vargjakt, forum att vara eller inte vara plus en massa så kallade trådar som engagerar den inre klubben, dom kommer upp gång på gång på första sidan.
Och sedan så förstår ni inte varför ni inte får nya medlemmar att stanna kvar på forumet.Janne
du skriver i dom trådarna som har med forumets framtid att göra
när skrev du ett inlägg om ciklider senast (ja vi börjar att bli gamla nu)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Det har varit lite svårt för mig att skriva på detta forum efter som jag har varit avstängd dom sista 6 månaderna,det var först idag jag kunde logga in efter min avstängning, men jag har följt alla trådar, så gott jag har kunnat.JanneKommentar
-
sådant du är duktig påjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Så jag är helt övertygad att frekvensen på forumet kommer att bli större nu när jag är tillbaka.JanneKommentar
-
Varför tyvärr? Leve utvecklingen, slopa tidningen och lägg krutet på hemsidan. Tack vare utvecklingen kan vi numera få snabba svar direkt när vi frågar. Inte sätter jag mig och bläddrar i gamla tidningar längre om jag vill veta något, då går jag till datorn.Kommentar
-
Men det är meningslöst att "träta" om det eftersom
1/ vi ändå inte kan stoppa utvecklingen - vare sig vi vill det eller inte
2/ denna fråga ju inte direkt har med denna tråd att göraKommentar
-
Eller så är det kanske den avgörande frågan. Utan Ciklibladet skulle det kunna frigöras massor med resurser som kanske istället skulle kunna göra en intressantare och mer inbjudande hemsida. Jag är själv också en hängiven fantast av det tryckta mediet, men inser samtidigt att den energin de inblandande offrar på CB skulle kunna användas på bättre sätt.
Det säga ofta att NCS skulle tyna bort utan CB, är det verkligen så? Hur kan det i så fall skrivas mer i Zoopets forum om Ciklider än i NCS forum? Det är väl troligtvis främst vi som varit med ett tag som skulle sakna CB. Den yngre generationen som är framtidens ciklidister skulle förmodligen hellre se utveckling av Ciklid.orgSenast redigerad av Micke; 23 August 2010, 23:13.Kommentar
-
Trots allt så hittar jag fortfarande bra mycket mer intressant infomation genom att läsa i tidskrifter och böcker än vad jag hittar i forumen.
Men det är meningslöst att "träta" om det eftersom
1/ vi ändå inte kan stoppa utvecklingen - vare sig vi vill det eller inte
2/ denna fråga ju inte direkt har med denna tråd att göra
Nu var det ju inga böcker vi pratade om utan CB. Sen finns det ju mer än forum på tex. nätet.
1/ och tur är väl det, hur skulle världen se ut om alla gamla gubbar skulle sitta och bestämma att nu har utvecklingen kommit tillräckligt långt, vi stoppar här.
2/Klart den har om vi i så fall skulle kunna lägga mer och större resurser på sajten i stället för CB.Kommentar
-
Det här är en annan diskussion men det är inte så enkelt att resurser skulle frigöras. Ingen skulle till exempel betala 295 spänn per år för att uppdatera hemsidan, särskilt inte majoriteten av medlemmarna som sällan varit inne. Mitt arbete som redaktör är inte heller det överförbart och det är jag och Mikael W som drar det tunga lastet när det gäller CB. Lägger vi ner CB får medlemsavgiften helt klart sänkas vilket skulle generera nya medlemmar samtidigt som vi förlorar andra. Slutligen är en hel del med i NCS för att stödja föreningen vilket för dessa är viktigare än både CB och sida.
Ett exempel är denna annons som varit ute på forumet, diskuterats på möten samt annonserats i CB http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61593Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Eller så är det kanske den avgörande frågan. Utan Ciklibladet skulle det kunna frigöras massor med resurser som kanske istället skulle kunna göra en intressantare och mer inbjudande hemsida. Jag är själv också en hängiven fantast av det tryckta mediet, men inser samtidigt att den energin de inblandande offrar på CB skulle kunna användas på bättre sätt.
Det säga ofta att NCS skulle tyna bort utan CB, är det verkligen så? Hur kan det i så fall skrivas mer i Zoopets forum om Ciklider än i NCS forum? Det är väl troligtvis främst vi som varit med ett tag som skulle sakna CB. Den yngre generationen som är framtidens ciklidister skulle förmodligen hellre se utveckling av Ciklid.orgKommentar
-
Det här är en annan diskussion men det är inte så enkelt att resurser skulle frigöras. Ingen skulle till exempel betala 295 spänn per år för att uppdatera hemsidan, särskilt inte majoriteten av medlemmarna som sällan varit inne. Mitt arbete som redaktör är inte heller det överförbart och det är jag och Mikael W som drar det tunga lastet när det gäller CB. Lägger vi ner CB får medlemsavgiften helt klart sänkas vilket skulle generera nya medlemmar samtidigt som vi förlorar andra. Slutligen är en hel del med i NCS för att stödja föreningen vilket för dessa är viktigare än både CB och sida. Nej, dessa resurser finns inte vilket är det stora problemet. För resurser i detta fall är ideellt arbete. Vi har försökt rekrytera folk för detta men ingen ställer upp. Så alla ni som vill ha en bättre hemsida samt har kunskapen hur detta programmeras eller annan kunskap i t ex webbdesign, SQL, Acess eller nått annat databasprogramsspråk som vi skulle kunna ha nytta av samt har tid att lägga ner ideellt arbete på vår sida, skicka omedelbums ett PM till Mikael, Ove, Magnus eller Albin!
Ett exempel är denna annons som varit ute på forumet, diskuterats på möten samt annonserats i CB http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61593
Du har säkerligen helt rätt i vad du skriver, men för oss utanför den inre kretsen och som inte har en aning om vad som görs inom NCS är det inte så lätt att se helheten.
Vem trodde för tjugo år sedan att man skulle sitta och hacka på diverse forum istället för att stå med huvet i baljan?
Vilka tror att CB kommer hem i brevlådan om ytterligare tjugo år?
Hoppas att så är fallet kanske får papperstidningen en kultstatus såsmåningom.Kommentar
Kommentar