Vansinnigt eller bara superhäftigt. har nu möjlighet att använda ett rum i huset till min hobby, och då kommer ju funderingen på ett stort akvarium. Med stort menar jag 2520 liter (3*1,2*0,7) byggt i plywood med ett ordentligt filtersystem. Ännu så länge är detta bara funderingar men vem vet,kommer inte att byggas före hösten så det finns tid att tänka. Hoppas att ni andra där ute har lite tips och tankar om ett så stort akvarium. Mer kommer.
2520 lit plywoodakvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Köp en vattendammsugare och en bra hemförsäkring
allt annat löser du lättjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Har du möjlighet att bygga ett sådant stort akvarium, så ska du naturligtvis göra det.
Det är ju ganska många som byggt kar i den storleken och det går säkert att hitta dem i olika forum.
Det kommer säkerligen en massa länkar till storbyggen.
Men glöm inte kameran!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Plywood Och poolliner med en frontruta i acryl/plexi. MummaKommentar
-
om du inte redan läst så kan du nog få en del tips här 3000l projekt.
Glöm inte att ta bilder och lägg upp dem här.Kommentar
-
Hej
Jag har byggt en burk på 2000 liter i formplyfa, haft det i 3 år nu och fungerar utmärkt. Har sågat ut för glas på två sidor.
Läcker att bygga något eget. själv håller jag på att planera en burk på 15 000 liter.
Mvh/BosseKommentar
-
Ja fördelen är ju inte bara att man gjort det själv utan även lite kostnadsskäl.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Min bror har ett glasakvarium, frun städade och förde "skurskaftet" genom rutan, de forsade ocksåKommentar
-
Kommentar
-
alltid när man försöker se det roliga i saker (som att stå framför 2250liter med en liten vattendammsugare som rymmer ca: 50liter)så är det alltid någon som är fantasi/humorlösKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
tips och tankar
Vansinnigt eller bara superhäftigt. har nu möjlighet att använda ett rum i huset till min hobby, och då kommer ju funderingen på ett stort akvarium. Med stort menar jag 2520 liter (3*1,2*0,7) byggt i plywood med ett ordentligt filtersystem. Ännu så länge är detta bara funderingar men vem vet,kommer inte att byggas före hösten så det finns tid att tänka. Hoppas att ni andra där ute har lite tips och tankar om ett så stort akvarium. Mer kommer.Kommentar
Kommentar