Xl-zoo
Kollaps
X
-
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/Stockholm -
Jag tycker att det är bra att butiker visa upp sig och visar vad som finns att erbjuda det skapar ett intresse av att besöka en butik om det är ett tilltalande utbud.
Lite offtopic
Men det som är dåligt är att man som företag tydligen inte kan äga saker privat och annonsera på ciklid.Kommentar
-
Givetvis kan väl forumet ställa upp med lite "hemma hos" reportage? Det är bara kul om handlare stora som små visar upp sig på forumet.Vill man inte besöka tråden så surfar man vidare.Det är ju bara att trycka på en knapp så hamnar man exvis hos Nolciklidhobby. Jag ser inget fel i om handlare visar upp sina nybyggda affärer el vad de nu visar upp.Vi fiskköpare är ju intresserade av fiskaffärer.Kommentar
-
Givetvis kan väl forumet ställa upp med lite "hemma hos" reportage? Det är bara kul om handlare stora som små visar upp sig på forumet.Vill man inte besöka tråden så surfar man vidare.Det är ju bara att trycka på en knapp så hamnar man exvis hos Nolciklidhobby. Jag ser inget fel i om handlare visar upp sina nybyggda affärer el vad de nu visar upp.Vi fiskköpare är ju intresserade av fiskaffärer.
Men som förening så kan det ju resultera i förlust, för jag resonerar som sådant! Hade jag haft en verksamhet och vill "visa upp" den så är ju en sådan tråd kanon för det ger mig gratis marknadsföring och då väljer jag ju inte att ha ett kontrakt där jag betalar för en banner exempelvis.
så om styrelsen godkänner den typen av "marknadsföring" så tror jag att man skulle förlora intäckter för reklamen på sidan.Kommentar
-
Jag kan ge min bild på detta
Jag är en av verkligen få butiker som hänger här
visst all reklam är bra.
Men jag är även medlem och sponsor, tycker jag drar mitt strå till klubben, eller ännu mer
skulle all reklam förbjudas blir det nog inga inlägg alls här.
Förr diskuterade vi mycket när vissa odlade troffar i mängd och precis lagom till den nya arten skulle bli säljbar fanns det en kanonartikel i ciklidbladet, visst det retade vissa ett par stycken var även med i styrelsen,
Ännu tidigare var det även så när vi hade en President.
Vad får jag som handlare och medlem göra då ?
Ska man hårdra detta, skulle jag få lek av någon fantastisk lek av någon ciklid med kanonfoton kan jag inte yppa något på detta forum för det är reklam, inte heller kan jag då heller ge goda råd för akvarietillverkning då jag tillverkar ett antal själv.
Nu var detta lite mycket reklam dvs sista inlägget
Tror att styrelsen har en plan,
att göra en kategori typ kommersiell reklam eller något sådant ?
det kanske inte är så dumt.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Nu är tråden öppen igen för att diskutera på ett trevligt och informativt sätt!
Alla OT inlägg här har jag flyttat till http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=62985 där alla de värsta OT inläggen hamnar.
ortsätt nu och ha det trevligt i denna tråd. Andra får gärna starta trådar om andra affärer!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Glöm inte kundtoaletterna bara, dom är ett måste i alla seriösa akvarieaffärer!
...och varför inte sätta in en fika-ö ala Gekåås?
Alla riktiga kvinnoklädsaffärer har stolar/soffor att placera trötta männ i... efterlyser en soffa att placera trötta fruar och barn i.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Varför inte göra en hörna med en soffgrupp och några snyggt inredda akvarium och sen en espressomaskin där ni bjuder på lite kaffe... Har sett det lite här och var i andra affärer och det är ganska schysst. Tror det kan locka till köp av mer fisk eller andra djurartiklar.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
Inget akvarium för tillfället...Kommentar
-
Varför inte göra en hörna med en soffgrupp och några snyggt inredda akvarium och sen en espressomaskin där ni bjuder på lite kaffe... Har sett det lite här och var i andra affärer och det är ganska schysst. Tror det kan locka till köp av mer fisk eller andra djurartiklar.Kommentar
Kommentar