Kulfiskar
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Skulle man kunna ha ett akvarium på ca 50l med
1-2 Tetraodon biocellatus, fig 8
1-2 Carinotetraodon travancoricus, dvärgkulfisk
1-2 Tetraodon nigroviridis, Grön kulfisk
eller ska man hålla sig till samma kulfiskar om man ska göra ett sådant akvarium? eller är de mest fientliga mot andra arter?
Någon som vet vad dessa ligger på för pris ungefär? Fick ju min som sagt så jag har ingen aning, såg en Grön kulfisk på ca 5-7cm som kostade 140kr det e allt jag vet
för litet akvarium o kulfiskar avskyr andra kulfiskar
priser
du kan prova fisksökjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Tyckte också att det inte var så farligt, det var på Arken Zoo i Vällingby, de hade även en Tetraodon Fahaka ca 20cm för 1500(!) som de även stod "Butikens elakaste fisk" på
@Cf.Akvarielagret
Fasiken också, har sett filmer på Tetraodon nigroviridisar som varit cirka 3-4st i akvarium på kanske 50-100L.
Är de vänligare till sina egna arter? '
Tänkte om man bara skulle köpa tetraodon Biocellatus, Fig 8 2-3st till utöver den jag har och har i ett akvarium?
@Jarnis
Tror det är Tetraodon nigroviridis, Grön kulfisk. Men är ingen expertSenast redigerad av starfighter; 20 October 2011, 06:46.Frågar man inget får man inget veta!
120L Malawi
54L Kulfisk
MMA nörd av allra högsta grad!Kommentar
-
Skulle man kunna ha ett akvarium på ca 50l med
1-2 Tetraodon biocellatus, fig 8
1-2 Carinotetraodon travancoricus, dvärgkulfisk
1-2 Tetraodon nigroviridis, Grön kulfisk
eller ska man hålla sig till samma kulfiskar om man ska göra ett sådant akvarium? eller är de mest fientliga mot andra arter?
Någon som vet vad dessa ligger på för pris ungefär? Fick ju min som sagt så jag har ingen aning, såg en Grön kulfisk på ca 5-7cm som kostade 140kr det e allt jag vet
Går aldrig, för det första är det två bräckvattenskulfiskar och en sötvattensfisk. För det andra är det på tok för litet akvarium. nigrovridis blir närmare 20 cm. Biocellatus går bra att ha flera i ett minst 100liters.
De brukar ligga kring:
Biocellatus 79 kr
Travancoricus 39 kr
Nigrovridis 99 krKommentar
-
Kommentar
-
@Dahlberg
Tackar för infon!
Vad finns det för Sötvatten kulfiskar?
Går det att ha olika Kulfiskar ihop med varandra?Frågar man inget får man inget veta!
120L Malawi
54L Kulfisk
-
Vart iaf ett 54L akvarium som ska lackas om vitt och sedan blir det att inreda och köra in det.
Sen ska Fig 8 över dit, får se om man får den att gå ihop med andra fiskar, har ju gått klockrent med mina malawisFrågar man inget får man inget veta!
120L Malawi
54L Kulfisk
-
Kolla thepufferforum.com, där står allt om de flesta kulfiskar! Tänk på att biocellatus är bräckvatten, SG 1.005-1.008. Går att köra i sötvatten ett tag.Kommentar
-
Var på arken idag och det blev 4st Carinotetraodon travancoricus. Ska bli spännande att se hur detta går. Vore kul att försöka dra upp några yngel, det lär dock ta en bra stund för de är små.Kommentar
-
Har beställt Carinotetraodon travancoricus i julklapp till en polare.
Men vad äter dessa coola varelser? Är det bloodworms(blod larver?) som den äter, precis som min Fig 8? eller vad har man annars att välja påFrågar man inget får man inget veta!
120L Malawi
54L Kulfisk
-
Kommentar
-
Min kula har fått lite för långa tänder, var hittar jag mat som han får gnaga på?
Den är 4cm och det är en Auriglobus nefastusSenast redigerad av DaRe; 03 May 2012, 21:56.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Någon som har ett tips till en arm stackare med kulfisk med för långa tänder, vad ska jag ge honom/henne?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
Kommentar