Någon här med Linux/Fedorakompetens?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    Någon här med Linux/Fedorakompetens?

    Har precis startat upp min första Fedora via USB-sticka och försöker modifiera så att den blir som jag vill ha den.

    Problemet just nu består i att få default Filmuppspelare, att vara VLC (som jag nyss installerat och som innehåller alla codec+iso/img stöd) istället för Totem.

    Detta framför allt eftersom jag kör en http baserad streamingserver som jag vill skall öppna innehållet med VLC, snarare än Totem.

    Har förstås Googlat diverse Fedora forum, men får inte fram det jag är ute efter. Självklart övriga komponenter avinstalleras, men det vore dumt, då olika mediakomponenter ibland fungerar olika bra till olika saker.

    Så om någon känner att detta är ert område, så skulle jag tacksamt ta emot lite hjälp.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #2
    Har kanske kommit lite närmare lösningen själv.

    Jag fick installerat Mplayer, och denna kan jag sätta som default player (valbar i listan), men denna klarar inte .iso/.img. Problemet verkar snarare vara att VLC inte läggs till listan av Mediaplayers att välja default ifrån.

    Kan detta ha något att göra med hur den installerades (med eller utan grafisk yum)?
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    Arbetssätt...