Hejsan, har en ställning med 2st 720l ovanpå varandra. Det undre har varit fyllt några veckor. I tisdags så fyllde jag det övre, fyllde det i omgångar med ca 1/2 timmes mellanrum. Kände runt alla kanter och kände inget vatten alls. Igår kväll så matade jag fiskarna (malawi) dom är väldigt vilda vid ytan när det matas. Efter en kvart gick jag in i rummet igen och såg en pöl på täckglaset på karet under. Såg sen att det kommer lite droppar vid ena hörnet mellan två ramar, tömde karet med en gång. Idag kom jag på att det ev. kan vara från fiskarna när dom fick mat, eller från träffpunkten från utblåset på pumpen, vet att en del kar kan vara dåligt silikonat upptill vid ramen. Så nu har jag fyllt karet till hälften igen, kommer dock lite från hörnet fortfarande men inte alls mycket, kan ju ligga kvar vatten i ramen som kommer ut.
Nån som har några bra ideer, eller tror ni det kan vara fiskarna som skvätt ut det?
Känns lite nervöst just nu.
Mvh/Mattias
Nån som har några bra ideer, eller tror ni det kan vara fiskarna som skvätt ut det?
Känns lite nervöst just nu.
Mvh/Mattias
Kommentar