Ciklidbladet 1 & 2/2010 Konstruktiv positiv och negativ kritik
Kollaps
X
-
-
Håller med - låt oss skilja oss från mängden, låt oss inte falla ner i nån Aftonbladetframsida-fälla!Kommentar
-
Jag håller också med-det är skönt att ha en ren framsida med bara ett fiskfoto. Kan säga att jag har glasbord i vardagsrummet med en hylla under och jag förvarar ciklidbladet där även när jag har gäster. Det blir som en dekoration-för det har baske mig inte varit ett enda fult foto under de år jag prenumererat.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Riktigt fina frontbilder är det på bladet idag och låt dom ta stor plats.Kommentar
-
Jag håller också med-det är skönt att ha en ren framsida med bara ett fiskfoto. Kan säga att jag har glasbord i vardagsrummet med en hylla under och jag förvarar ciklidbladet där även när jag har gäster. Det blir som en dekoration-för det har baske mig inte varit ett enda fult foto under de år jag prenumererat.
Det verkar som om ni är överens med mig helt enkelt!
Fördelar med att t ex skriva ut korttitlar på fyra viktiga artiklar är att det skulle vara lite lättare att gå tillbaka till rätt nummer samt att CB kanske skulle funka bättre som reklam i akvarieaffärerna.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Oki, det blir lite lättare att hitta rätt nummer om man vill gå tillbaks, men det är inte heller särskilt svårt att vända bladet och skumma igenom innehållsförteckningen. Tycker den är fin som den är. Tanken med omslagsbild som speglar en/flera större artiklar är ju också bra. Nee, håll den som den är och skilj oss från mängden!! Bidra inte till informationsflödet... *s*
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Cikliden - Nr. 129
Dimidiochromis strigatus
Det står ett par henvisningar till sjön i texten, men inte att sjön är malawisjön.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Utbredning: Malawisjön: Förekommer runt hela sjönKommentar
-
På sidan 4 (Föreningsifo) så står det under huvudrubriken "Medlemsavgiften"
" Medlemsavgiften löper per kalenderår 1/1-31/12 och berättigar till följande 4 nummer av ciklidbladet ( med reservation att upplagan räcker till)"
Ok jag vet hur det är men för en oinvigd så är detta lite oklart. det kan nog lätt missuppfattas. Som ett teoretiskt exempel så betalar man 30/12 så är man medlem 1 dag till den 31 men får ciklidbladet hela nästa år utan att vara medlem ???. Lite tydligare text kanske vore bra.Kommentar
-
Påpekandet handlar endast om att det kan vara bra att tänka på i texten till framtida "Cikliden". Testade bilden på grabben (10 år), han såg direkt att det var en rovfisk och gissade att det kunde vara en malawi... men han var lång ifrån säker.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
" Medlemsavgiften löper per kalenderår 1/1-31/12 och berättigar till följande 4 nummer av ciklidbladet ( med reservation att upplagan räcker till)"
Ok jag vet hur det är men för en oinvigd så är detta lite oklart. det kan nog lätt missuppfattas. Som ett teoretiskt exempel så betalar man 30/12 så är man medlem 1 dag till den 31 men får ciklidbladet hela nästa år utan att vara medlem ???. Lite tydligare text kanske vore bra.
I Ditt hårdragna exempel är det klokast att ange att man då vill bli medlem kalenderåret efter inbetalningen. Så kommer vi också att tolka inbetalningar som kommer in de sista veckorna.
I övrigt får vi följa med hur det här fungerar i praktiken och justera texten om det visar sig behövas.
Tack för att Du påpekade detta.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Ok jag vet hur det är men för en oinvigd så är detta lite oklart. det kan nog lätt missuppfattas. Som ett teoretiskt exempel så betalar man 30/12 så är man medlem 1 dag till den 31 men får ciklidbladet hela nästa år utan att vara medlem ???. Lite tydligare text kanske vore bra.
CB är alltså numera "frikopplat" från medlemskapet (för att vi ska slippa "gissa" hur stor upplagan ska vara samt slippa extrautskick, men utan att egentligen försämra för medlemmar - detta är en stor besparing för föreningen)Senast redigerad av Ola Svensson; 14 June 2010, 09:34.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det blev fel i sättningen gissar jag (det finns med i den korrade wordfilen). Den här typen av fel är extremt svåra att upptäcka när man korrekturläser den satta tidningen. Vi har ju redan "tänkt till" när wordfilen korras.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar