Ciklibladet No1/2010 i brevlådan

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Byttorp
    Kaj, du får gärna hoppa in i mitt ställe när som helst. Har just kommit hem efter ytterligare en vända på sjukhuset och jag skulle bli jätteglad om någon annan kunde hantera 1000 personers olika önskningar och uteblivna ciklidblad. Vid varje utskick får jag mellan 5-10 ciklidblad tillbaka utan att jag vet vem som skall ha dom så enda chansen att kunna skicka dom på nytt är att man mallar mig, att jag nu missat att posta till er 3-4 som hört av kan jag bara be om ursäkt för, men hann inte komma till lådan som jag hade planerat innan jag åkte in igen.

Förutom de personer som inte fått sina ciklidblad så tvingas jag även besvara ca 20 mail från medlemmar som skriver och undrar varför dom inte fått sina ciklidblad ännu, och detta trots att tidningen för stunden ännu inte är tryckt eller just då ligger på lastbilen från Tjeckien, och det är samma visa inför VARJE utskick.

Sen har vi oxå de betalningar som inkommer med betalningsmeddelanden där man skiter i att vi ny skickar ut 4 kommande nummer utan istället vill ha föregående nummer och 3 kommande tidningar, det är alltså lite att hålla reda på. Då har vi inte ens börjat fundera på gratis xemplar, utbytestidningar, annonsörer, pliktexemplar, utlandslistor, listor för Norden osv.
    Detta är normalt inga problem om man är pigg o frisk med från sjukhusbädden eller just hemkommen därifrån igen så har jag helt ärligt haft lite svårt att prioritera detta. det har tom varit jobbigt att gå in här och läsa/svara men jag skall be sambon frankera din tidning och några andra imorgon om jag orkar ta hand om dottern nån timme istället, än en gång ursäkta att ni inte fått era tidningar.
    Självklart är man ursäktad om man är sjuk men
    1/ du är inte ensam i styrelsen och om du eller någon annan blir sjuk en längre tid så får självklart någon annan i styrelsen ta på sig det jobbet
    2/ om detta är praktiskt omöjligt så skall man självklart direkt gå ut på ciklid.se och tala om att - pga sjukdom så kommer vi inte att för tillfället att kunna göra ?????, men vi jobbar på att så snart som möjligt kunna lösa detta.

Kommentar

• kaj.p
      Användare
      • April 2002
      • 2294

Kaj, du får gärna hoppa in i mitt ställe när som helst. Har just kommit hem efter ytterligare en vända på sjukhuset och jag skulle bli jätteglad om någon annan kunde hantera 1000 personers olika önskningar och uteblivna ciklidblad. Vid varje utskick får jag mellan 5-10 ciklidblad tillbaka utan att jag vet vem som skall ha dom så enda chansen att kunna skicka dom på nytt är att man mallar mig, att jag nu missat att posta till er 3-4 som hört av kan jag bara be om ursäkt för, men hann inte komma till lådan som jag hade planerat innan jag åkte in igen.

Förutom de personer som inte fått sina ciklidblad så tvingas jag även besvara ca 20 mail från medlemmar som skriver och undrar varför dom inte fått sina ciklidblad ännu, och detta trots att tidningen för stunden ännu inte är tryckt eller just då ligger på lastbilen från Tjeckien, och det är samma visa inför VARJE utskick.

Sen har vi oxå de betalningar som inkommer med betalningsmeddelanden där man skiter i att vi ny skickar ut 4 kommande nummer utan istället vill ha föregående nummer och 3 kommande tidningar, det är alltså lite att hålla reda på. Då har vi inte ens börjat fundera på gratis xemplar, utbytestidningar, annonsörer, pliktexemplar, utlandslistor, listor för Norden osv.
      Detta är normalt inga problem om man är pigg o frisk med från sjukhusbädden eller just hemkommen därifrån igen så har jag helt ärligt haft lite svårt att prioritera detta. det har tom varit jobbigt att gå in här och läsa/svara men jag skall be sambon frankera din tidning och några andra imorgon om jag orkar ta hand om dottern nån timme istället, än en gång ursäkta att ni inte fått era tidningar.

Antar att du ventilerat detta med styrelsen
      Senast redigerad av kaj.p; 26 March 2010, 23:59.
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

Kommentar

• Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

Ursprungligen postat av kaj.p
        OK Jocke
        Jag fattar. Eftersom jag är en dålig säljare skall jag inte ha något ciklidblad inom samma tid som alla andra.
        PS sen vill jag minnas att ditt mail var fyllt med frågor om fisk som var köpt någon annastans.
        I så fall minns du rejält fel. Jag hade inte köpt en diskus när jag skickade mailet till dig. Jag hade inte ens etablerat kontakt med den person jag sedan tillslut handlade av. Jag kollade av alla möjligheter som fanns att köpa privatodlad (eller småföretagsodlad)/importerad fisk. Sedan läste jag på rejält innan jag handlade. Så varför du valde att inte ens svara på mitt mail är lite av en gåta (eftersom du nu verkar ha ett minne av att jag har skickat ett mail till dig kan jag väl utesluta att det var ett misstag).

Hur som helst är det en självklarhet att du ska ha ett CB som alla andra. Men ibland kan man tänka lite längre utan att kritisera vilt omkring sig. Mitt inlägg var menat att få dig att tänka ett steg längre nästa gång. Men tydligen misslyckades det. Jag bryr mig inte särskilt mycket om ifall du är en bra eller usel säljare. Just i det här fallet var du kanske inte den bästa marknadsföraren eftersom du missade chansen att sälja 8-12 diskusar genom att inte svara på ett mail. Om du nu är så missnöjd med hur CB skickas ut är det din fulla rätt som medlem att försöka bli invald på en lämplig plats och göra ett bra arbete. Jag har själv precis suttit i styrelsen för min lokala fotbollsförening och vet hur drygt det är när omgivningen kräver att allt ska fungera och man sliter som fan för att folk inom föreningen ska bli glada och nöjda. Jag hade inte heller varit jättenöjd om mitt CB inte hade dykt upp i tid, men förståelse hade jag haft. Sedan kan det kanske vara så att jag upplevde ditt inlägg som lite mer vasst än vad som var menat. Nackdelen med forum är att det lätt kan bli så.

/Jocke

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Ursprungligen postat av Banderad
          I så fall minns du rejält fel. Jag hade inte köpt en diskus när jag skickade mailet till dig. Jag hade inte ens etablerat kontakt med den person jag sedan tillslut handlade av. Jag kollade av alla möjligheter som fanns att köpa privatodlad (eller småföretagsodlad)/importerad fisk. Sedan läste jag på rejält innan jag handlade. Så varför du valde att inte ens svara på mitt mail är lite av en gåta (eftersom du nu verkar ha ett minne av att jag har skickat ett mail till dig kan jag väl utesluta att det var ett misstag).

Hur som helst är det en självklarhet att du ska ha ett CB som alla andra. Men ibland kan man tänka lite längre utan att kritisera vilt omkring sig. Mitt inlägg var menat att få dig att tänka ett steg längre nästa gång. Men tydligen misslyckades det. Jag bryr mig inte särskilt mycket om ifall du är en bra eller usel säljare. Just i det här fallet var du kanske inte den bästa marknadsföraren eftersom du missade chansen att sälja 8-12 diskusar genom att inte svara på ett mail. Om du nu är så missnöjd med hur CB skickas ut är det din fulla rätt som medlem att försöka bli invald på en lämplig plats och göra ett bra arbete. Jag har själv precis suttit i styrelsen för min lokala fotbollsförening och vet hur drygt det är när omgivningen kräver att allt ska fungera och man sliter som fan för att folk inom föreningen ska bli glada och nöjda. Jag hade inte heller varit jättenöjd om mitt CB inte hade dykt upp i tid, men förståelse hade jag haft. Sedan kan det kanske vara så att jag upplevde ditt inlägg som lite mer vasst än vad som var menat. Nackdelen med forum är att det lätt kan bli så.

/Jocke
          Nu får ni lägga av att blanda äpplen och bowlingklot.......
          varför inte ta telefonen....ni behöver någon att prata med.
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

Hallå där Nu är väl det du som tagit på dig rollen ingen annan och om du blir sjuk var är back upen. kan bara säga att jag reser europa upp o ner Har ständigt ett gäng gamla ciklidblad med mig så jag promotar NCS Tyvärr är de nu slut.
            Senast redigerad av kaj.p; 27 March 2010, 00:27.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

Kommentar

• Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

Antar att du ventilerat detta med styrelsen
              Så fort jag är pigg nog att ventilera detta med någon så är jag sedan länge så frisk att det inte längre är ett problem över huvudtaget. J

ag har inte ens orkat svara på mail och telefon, det har inte heller varit praktiskt möjligt då man inte gillade mobiltelefoner eller datorer på sjukhuset, om jag nu hade varit pigg nog att använda dessa. De samtal jag orkat ringa har jag prioriterat att ringa till sambon och föräldrar. Och det är inte för att de övriga i styrelsen är direkt otrevliga eller inte skulle vilja hjälpa till, jag har helt enkelt inte orkat, nu är det mig veterligen 4 personer som inte fått sista numret samt Sofia som oxå skall ha 4 nummer för förra året.

Att från sjukhussängen kunna meddela adresser samt ombesörja att tidningar först skickas till någon annan styrelsemedlem för att sedan skickas vidare är inte heller gjort i en handvändning.

Larry jag har nu lagt till även dig på listan över personer som skall ha cb igen. Har dick dubbelcheckat och duvar med på utskickslistan.
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Ursprungligen postat av Banderad
                IHur som helst är det en självklarhet att du ska ha ett CB som alla andra. Men ibland kan man tänka lite längre utan att kritisera vilt omkring sig. .

/Jocke
                Varken Kaj eller någon annan har "kritiserat vilt"

Den 15/3 skrev Kaj
                Hmm Inget ciklidblad idag heller?
                Och fick då direkt ett svar att "det löser sig"

Vilket det inte gjorde och då skrev han den 19

Låter bra Magnus, men än har det inte kommit någon.
                Dagen efter fick han ett svar att den skulle läggas på lådan samma dag.
                Idag en vecka senare har han fortfarande inte fått någon.

Man måste väl för sjutton få klaga om man inte får tidningen. hade kag direkt fått svaret
                "Tyvärr så får du vänta 14 dagar då jag pga sjukdom inte kan fixa det just nu" istället för att få svaret att den läggs på lådan idag, vilket inte skedde. Hade det skett så hade vare sig kaj eller någon annan klagat.

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

Hallå där Nu är väl det du som tagit på dig rollen ingen annan och om du blir sjuk var är back upen.
                  Backup är väldigt krångligt att hantera men det är kanske något för kommande medlemsansvarige att kolla närmare på.

Alternativt så skulle man kunna hölja avgiften för cb och medlemmsskap så att det blev ekonomiskt möjligt att lämna bort all hantering av utskick och Adressprintning till tredje part inklusive hantering och lagerhållning som Akvarielagret gör gratis idag. samt att man tar bort all flexibilitet med undantag från utskicksregler så att inga avsteg görs, vilket jag har försökt göra i mesta möjliga mån för att alla medlemmar skall haft möjlighet att köpa tex lösnummer, hela årgångar osv. men men nu är vi på väg bort från ämnet så vi bryter här....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Ge oss välsignade namn
                    sedan kan vi skicka tidningar bums........amen
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

Hade gärna sett att kava eller akuten haft en surfstation istället för droppställning att ställa jämte sängen men så var inte fallet. Släpp denna diskussion nu, jag lovar att tidningarna kommer långt innan midsommar.
                      Ordförande GCG

Kommentar

• Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Ge oss välsignade namn
                        sedan kan vi skicka tidningar bums........amen
                        Tack men nu har sambon lovat att frankera och posta dessa åt mig i morgon inkl Larry nummer.
                        Ordförande GCG

Kommentar

• kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

Hade gärna sett att kava eller akuten haft en surfstation istället för droppställning att ställa jämte sängen men så var inte fallet. Släpp denna diskussion nu, jag lovar att tidningarna kommer långt innan midsommar.
                          Även Nr 1
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

Kommentar

• Byttorp
                            Användare
                            • November 2003
                            • 1585

En liten parentes i det hela är att jag fått bland annat metredinazol och flagyl på recept och som Akvarist är det ju alltid lite spännande att käka "fiskmedicin"....
                            Ordförande GCG

Kommentar

• Byttorp
                              Användare
                              • November 2003
                              • 1585

Även Nr 1
                              Även? Det är väl nr 1 vi pratat om?
                              Ordförande GCG

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

En liten parentes i det hela är att jag fått bland annat metredinazol och flagyl på recept och som Akvarist är det ju alltid lite spännande att käka "fiskmedicin"....
                                Well det var en liten överaskning - det visste jag inte om dig. Flagyl brukar ges mot underlivsbesvär hos kvinor

Kommentar

Arbetssätt...