Som sagt, jag löser det Kaj.
Ciklibladet No1/2010 i brevlådan
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG -
Kommentar
-
Inte heller fått...betalade för sent kanske?Kommentar
-
Kommentar
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kan du kolla om jag har tappats bort i utskicksregistret.
Det kanske berodde på att jag betalade in för fem år direkt.
Lasse OmforsLasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Sorry att jag är kritisk. Men jag tycker bara jag får bortförklaringar o tomma löften för Ciklidbladet lyser ff med sin frånvaro.
Jag talade just med Larry Stockholm o han har inte sett någon heller.
Så vad är problemet o hur fasiken skall NCS kunna hålla reda på ett löpande medlemskap, när det inte funkar nu.Senast redigerad av kaj.p; 26 March 2010, 21:20.Kommentar
-
Sorry att jag är kritisk. Men jag tycker bara jag får bortförklaringar o tomma löften för Ciklidbladet lyser ff med sin frånvaro.
Så vad är problemet o hur fasiken skall NCS kunna hålla reda på ett löpande medlemskap, när det inte funkar nu.
/JockeKommentar
-
Eller kan man ha lite överseende med att föreningen inte har en massa anställda och faktiskt är ganska stor (så missar och fördröjningar kan ske). Jag skickade mail till en viss diskussäljare i Varberg innan jag skulle köpa mina första plattfiskar (råd och prisfrågor). Detta mail fick jag inte ens något svar på. Som sagt; missar kan ske...
/Jocke
OK Jocke
Jag fattar. Eftersom jag är en dålig säljare skall jag inte ha något ciklidblad inom samma tid som alla andra.
PS sen vill jag minnas att ditt mail var fyllt med frågor om fisk som var köpt någon annastans.Kommentar
-
Självklart har man full rätt att "klaga" om man inte har fått sin tidning - jag tycker inte heller att det här har skett på ett oförskämt sätt.
Självklart så jobbar också alla i styreslen på en ideell basis så många saker kan komma emellan och det har nog också alla full förståelse för.
Däremot om något kommer emellan (som sjukdomar etc. etc.) så skall då styrelsen meddela att det blir förseningar.
Jag har förövrigt fått ettan av CB och den var som vanligt mycket bra.Kommentar
-
Finns det inte dator till dom tråkiga monotona jobben.
i stället för att slita på våra goa gratisjobbare.......köp utrustning
och som reserv betala folk för skittråkiga jobb i klubben
att vara i styrelsen är glassigt om man inte behöver vara slav...................................
........Normalt slits Styrelsen ut på 5 år........någon seg har varit kvar i 10 år
men det är synd, då dom tröttnar totalt
mitt tips för att underlättta
1. mer utrustning.....det måste kosta
2. betald personal.....vid behov
3. mer morötter.....var beredd att betala en symbolisk peng för vissa artiklar (behöver inte vara lika för alla)
4. uppdateringar.......allt som ej är är uppdaterat betala någon utomstående eller ta bort.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Så vad är problemet o hur fasiken skall NCS kunna hålla reda på ett löpande medlemskap, när det inte funkar nu.
Förutom de personer som inte fått sina ciklidblad så tvingas jag även besvara ca 20 mail från medlemmar som skriver och undrar varför dom inte fått sina ciklidblad ännu, och detta trots att tidningen för stunden ännu inte är tryckt eller just då ligger på lastbilen från Tjeckien, och det är samma visa inför VARJE utskick.
Sen har vi oxå de betalningar som inkommer med betalningsmeddelanden där man skiter i att vi ny skickar ut 4 kommande nummer utan istället vill ha föregående nummer och 3 kommande tidningar, det är alltså lite att hålla reda på. Då har vi inte ens börjat fundera på gratis xemplar, utbytestidningar, annonsörer, pliktexemplar, utlandslistor, listor för Norden osv.
Detta är normalt inga problem om man är pigg o frisk med från sjukhusbädden eller just hemkommen därifrån igen så har jag helt ärligt haft lite svårt att prioritera detta. det har tom varit jobbigt att gå in här och läsa/svara men jag skall be sambon frankera din tidning och några andra imorgon om jag orkar ta hand om dottern nån timme istället, än en gång ursäkta att ni inte fått era tidningar.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Finns det inte dator till dom tråkiga monotona jobben.
i stället för att slita på våra goa gratisjobbare.......köp utrustning
och som reserv betala folk för skittråkiga jobb i klubben
att vara i styrelsen är glassigt om man inte behöver vara slav...................................
........Normalt slits Styrelsen ut på 5 år........någon seg har varit kvar i 10 år
men det är synd, då dom tröttnar totalt
mitt tips för att underlättta
1. mer utrustning.....det måste kosta
2. betald personal.....vid behov
3. mer morötter.....var beredd att betala en symbolisk peng för vissa artiklar (behöver inte vara lika för alla)
4. uppdateringar.......allt som ej är är uppdaterat betala någon utomstående eller ta bort.
1/ Sedan flera år tillbaka så har ialla fall NCS gått back (vilket också har gjort att styrelsen har tvingats dra åt svångremmen) så man kan inte betala ut mer utan att höja medlemsavgiften. Jag tror inte heller att det skulle komma in mer pengar om man höjde medlemsavgiften med 100 spän - då blir det istället färre medlemmar så mer pengar kommer inte in.
2/ Tar man på sig en post i styrelsen så tar man också på sig att göra ett jobb. Mäktar man inte med det så får man väl avgå och så får någon annan väljas istället. Man kan aldrig skylla på att jag hinner inte med att göra mitt jobb i styrelsen bara för att jag inte får betalt för jobbet. Detta har dock absolut inte styrelsen skyllt på - men andra verkar allt för ofta ursäkta styrelsen med detta.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 March 2010, 23:53.Kommentar
-
Kaj, du får gärna hoppa in i mitt ställe när som helst. Har just kommit hem efter ytterligare en vända på sjukhuset och jag skulle bli jätteglad om någon annan kunde hantera 1000 personers olika önskningar och uteblivna ciklidblad. Vid varje utskick får jag mellan 5-10 ciklidblad tillbaka utan att jag vet vem som skall ha dom så enda chansen att kunna skicka dom på nytt är att man mallar mig, att jag nu missat att posta till er 3-4 som hört av kan jag bara be om ursäkt för, men hann inte komma till lådan som jag hade planerat innan jag åkte in igen.
Förutom de personer som inte fått sina ciklidblad så tvingas jag även besvara ca 20 mail från medlemmar som skriver och undrar varför dom inte fått sina ciklidblad ännu, och detta trots att tidningen för stunden ännu inte är tryckt eller just då ligger på lastbilen från Tjeckien, och det är samma visa inför VARJE utskick.
Sen har vi oxå de betalningar som inkommer med betalningsmeddelanden där man skiter i att vi ny skickar ut 4 kommande nummer utan istället vill ha föregående nummer och 3 kommande tidningar, det är alltså lite att hålla reda på. Då har vi inte ens börjat fundera på gratis xemplar, utbytestidningar, annonsörer, pliktexemplar, utlandslistor, listor för Norden osv.
Detta är normalt inga problem om man är pigg o frisk med från sjukhusbädden eller just hemkommen därifrån igen så har jag helt ärligt haft lite svårt att prioritera detta. det har tom varit jobbigt att gå in här och läsa/svara men jag skall be sambon frankera din tidning och några andra imorgon om jag orkar ta hand om dottern nån timme istället, än en gång ursäkta att ni inte fått era tidningar.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Nu vet jag inte vad du menar mdd ditt inlägg.
1/ Sedan flera år tillbaka så har ialla fall NCS gått back (vilket också har gjort att styrelsen har tvingats dra åt svångremmen) så man kan inte betala ut mer utan att höja medlemsavgiften. Jag tror inte heller att det skulle komma in mer pengar om man höjde medlemsavgiften med 100 spän - då blir det istället färre medlemmar så mer pengar kommer inte in.
2/ Tar man på sig en post i styrelsen så tar man också på sig att göra ett jobb. Mäktar man inte med det så får man väl avgå och så får någon annan väljas istället. Man kan aldrig skylla på att jag hinner inte med att göra mitt jobb i styrelsen bara för att jag inte får betalt för jobbet. Detta har dock absolut inte styrelsen skyllt på - men andra verkar allt för ofta ursäkta styrelsen med detta.
sedan tror jag att folk hade mer tid i sin förening förr i tiden, utan internet
jag kommer alltid att jobba gratis för NCSjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar