Ursprungligen postat av kaj.p
Ciklibladet No1/2010 i brevlådan
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 March 2010, 01:02. -
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Vad det gäller äpplen och bowlingklot och din kompetens att ställa mentala diagnoser via ett forum Christer säger jag bara; lägg ner. Min tanke var att försöka visa Kaj att även den bästa kan fela. När han sedan antydde att han faktiskt medvetet hade ignorerat mig, och dessutom skyllde över det på mig felaktigt ville jag besvara detta.
Detta blir det sista meddelandet jag skriver i denna tråd. Hoppas du kryar på dig Magnus.
/JockeKommentar
-
Dessutom så skrevs det efter att det 2 gånger sagts i tråden att CB var på väg till honom.Kommentar
-
Nåja..nu är det iaf postat låter sambon meddela.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Har även skickat till dig idag Niklas men kan du vara vänlig och meddela mig betalningsdatum så skall jag leta upp din betalning....troligen så betalade du för sent för jag har inte hunnit att gå igenom några betalningar som inkommit efter det att utskicket gjordes....så nu kan du istället vara superglad som får cb 1 så jäkla tidigt (ställt mot att du egentligen skall ha nummer 2,3,4 och 1 nästa årTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
No offence taken från min sida och det är så klart inte lätt för den som kritiserar att veta historien bakom, speciellt som jag inte haft möjlighet att meddela mig med varken er här på forumet eller till någon annan i styrelsen.
Nåja..nu är det iaf postat låter sambon meddela.Kommentar
-
Tyvärr så kommer jag inte att närvara på stämman, och det är inte för den akuta risken för gruppstryk utan snarare för att jag behöver prioritera hälsa och familj framför akvaristik på de få lediga helger som finns under våren.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Gruppstryk ???
Du ska ha ett stort tack för den suveräna insats Du gör...
Tycker iallafall jagLeffe SöderströmKommentar
-
Detta har heller aldrig varit någon personlig fråga för mig, hade jag vetat problematiken bakom så hade jag klart haft förståelse för det.
Men om det uppfattats så så ber jag om ursäkt för det.
Sedan är min åsikt fortfarande att ett system som fallerar p.ga. av att en person blir indisponibel inte är ett bra system.Kommentar
-
Har även skickat till dig idag Niklas men kan du vara vänlig och meddela mig betalningsdatum så skall jag leta upp din betalning....troligen så betalade du för sent för jag har inte hunnit att gå igenom några betalningar som inkommit efter det att utskicket gjordes....så nu kan du istället vara superglad som får cb 1 så jäkla tidigt (ställt mot att du egentligen skall ha nummer 2,3,4 och 1 nästa år
Krya på dig Magnus!Kommentar
-
Så fort jag är pigg nog att ventilera detta med någon så är jag sedan länge så frisk att det inte längre är ett problem över huvudtaget. J
ag har inte ens orkat svara på mail och telefon, det har inte heller varit praktiskt möjligt då man inte gillade mobiltelefoner eller datorer på sjukhuset, om jag nu hade varit pigg nog att använda dessa. De samtal jag orkat ringa har jag prioriterat att ringa till sambon och föräldrar. Och det är inte för att de övriga i styrelsen är direkt otrevliga eller inte skulle vilja hjälpa till, jag har helt enkelt inte orkat, nu är det mig veterligen 4 personer som inte fått sista numret samt Sofia som oxå skall ha 4 nummer för förra året.
Att från sjukhussängen kunna meddela adresser samt ombesörja att tidningar först skickas till någon annan styrelsemedlem för att sedan skickas vidare är inte heller gjort i en handvändning.
Larry jag har nu lagt till även dig på listan över personer som skall ha cb igen. Har dick dubbelcheckat och duvar med på utskickslistan.
Tråkigt att höra att du varit sjuk, hoppas du är på bättringsvägen.
Utan att vara insatt i hur styrelsen ser ut så undrar jag om det inte finns några suppleanter? Är det inte meningen att dessa hoppar in vid sådana här tillfällen?
Krya på dig.Lasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Förr eller senare kommer nog tidningen fram, om inte min brevbärare är akvarist och lagt beslag på den. Tur som jag har, så har jag redan sett tidningen på "Lagret" när jag hjälpte till att ettikettera.
Tråkigt att höra att du varit sjuk, hoppas du är på bättringsvägen.
Utan att vara insatt i hur styrelsen ser ut så undrar jag om det inte finns några suppleanter? Är det inte meningen att dessa hoppar in vid sådana här tillfällen?
Krya på dig.
Men klart som man bäddar så får man ligga.
Det sitter ca 20 st i våra kära förening varje år och beslutar deras så kallade regler, vad kommer sig att dom är så rörande överens, ja lägger man det på söndagsmorronen efter middagen på lördagskvällen på våran stämma, då är det ju mindre chans att det dyker upp nya medlemmar.
En annan grej som våran styrelse har beslutat om, det är att man får inte kritisera våran kära styrelse på forumet, nej, det ska bara ske med mail, snacka om diktatur det känns som Kina, där dom censurerar alla mail.
Och detta sker år 2010 i Sverige.QristinaKommentar
-
Ja precis det finns inga suppleanter, det är en svaghet i våran förening.
Men klart som man bäddar så får man ligga.
Det sitter ca 20 st i våra kära förening varje år och beslutar deras så kallade regler, vad kommer sig att dom är så rörande överens, ja lägger man det på söndagsmorronen efter middagen på lördagskvällen på våran stämma, då är det ju mindre chans att det dyker upp nya medlemmar.
En annan grej som våran styrelse har beslutat om, det är att man får inte kritisera våran kära styrelse på forumet, nej, det ska bara ske med mail, snacka om diktatur det känns som Kina, där dom censurerar alla mail.
Och detta sker år 2010 i Sverige.QristinaKommentar
-
Som jag sagt tidigare så var nog i detta fall snarare felet att man inte talade om vad som hänt utan istället lovade saker som inte kunde genomföras.
Men man lär av misstagenKommentar
Kommentar