If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu var det länge sedan jag hade en sådan men jag skulle kunna tänka mig en ej utfärgad Melanochromis lepidophage.
Det är en ganska kraftig mbuna (Malawi) som delvis lär vara en fjällätare. Det är de tydligen bara i fel sällskap, som exempelvis tillsammans med stora "Tilapias" om jag inte minns fel.
I övrigt minns jag de som extremt snälla för att vara en spetshuvdad Melanochromis (jfrt m ex M.chipokae och M.vermivorus). De blir över 15 cm om akvariet är stort och mattillgången riklig.
Nu läste jag att honan är gul. I så fall spricker mitt tips rejält. Är du säker på att de verkligen är ett par? Ofta säljs Malawi lite huller om buller av de affärer som inte riktigt har koll...
Närmast hitintills. Det kan absolut vara som ni säger att dom bara skickat med ett par honor till honom. Men när jag köpte han så gick han i alla fall i ett kar med enbart gula honor.
Och han jag köpte fiskarna av (djurmagasinet jönköping) är en riktig jävel på just malawi så jag tvivlar ändå lite på att han har gett mig fel sorts honor.
Jag får helt enkelt åka in till honom med ett par foton.
Närmast hitintills. Det kan absolut vara som ni säger att dom bara skickat med ett par honor till honom. Men när jag köpte han så gick han i alla fall i ett kar med enbart gula honor.
Och han jag köpte fiskarna av (djurmagasinet jönköping) är en riktig jävel på just malawi så jag tvivlar ändå lite på att han har gett mig fel sorts honor.
Ta ett foto på honan och lägg in det här, det hjälper nog att identifiera arten!
Jag är praktikant på djurmagazinet i jönköping
Om du köpte den på djurmagazinet så är det nog en Melanochromis lepidiadaptes för dom har ganska många sånna inne nu.
mvh Daniel
Senast redigerad av malavi; 16 February 2010, 19:18.
Kommentar