Utskick av medlemskort -POLL

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av maltandis
    Behöver inget kort, räcker ju med Ciklidbladet:-)
    Möjligen - men då har man ju rabatt trots att man inte är medlem och man har CB trots att man inte är medlem.
    Då bör det ju även andras i texten vid avataren - där står ju "NCS-medlem" - borde ju då istället stå "har Ciklidbladet" eller något sådant

Kommentar

• HåkanM
      NCS Medlem

• November 2005
      • 1296

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ok - jag fattar, tror jag
      Så om man då alltså blir medlem i samband med att nummer 4/2010 kommer ut så gäller då alltså bara medlemskapet året ut (dvs drygt en månad) för dessa.
      Om man då också har i åtanke med att medlemskorten ofta skickas ut med en fördröjning så innebär väl det nästan i praktiken att dessa inte alls kommer att nytta av rabatten - även om de då fortfarande får Ciklidbladet under större delen av 2011.
      Men så var det väl tidigare också. om man betalade säg 1 dec så fick man medlelemskortet som gällde året ut allså 1 månad men CB från årets början.
      Ändringen nu är väl att man får Cb 4 nummer framåt istället för bakåt ??.
      Medlemskapet ( eller rättare sagt medlemskortet) är väl som förut ???.

Till ursprungsfrågan så vänta gärna, jag brukar få Ncs rabatt bara jag visar min ciklinördsnuna i butikerna, är man Ncs:are så syns det direkt.......

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av HåkanM
        Men så var det väl tidigare också. om man betalade säg 1 dec så fick man medlelemskortet som gällde året ut allså 1 månad men CB från årets början.
        Ändringen nu är väl att man får Cb 4 nummer framåt istället för bakåt ??.
        Medlemskapet ( eller rättare sagt medlemskortet) är väl som förut ???.

Till ursprungsfrågan så vänta gärna, jag brukar få Ncs rabatt bara jag visar min ciklinördsnuna i butikerna, är man Ncs:are så syns det direkt.......
        Jo men tidigare så gällde såväl "prenumerationen" på CB samt medlemskapet per kalenderår - nu gäller bara medlemskapet för kalenderår men inte "prenumerationen".
        Tycker det vore bra om samma system gäller för bägge annars kommer det säkert att bli en massa problem med att hela tiden förklara att det är olika system för de bägge - i stället för att det som tidigare var samma (kalenderårsmedlem).

För mig personligen är det skit samma. Dels lär jag fortsätta vara medlem kontinuerligt och dels bryr jag mig inte ett dyft om medlemskortet eftersom jag aldrig ändå har visat upp det (har ändå varit medlem sedan 70-talet).

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Jo men tidigare så gällde såväl "prenumerationen" på CB samt medlemskapet per kalenderår - nu gäller bara medlemskapet för kalenderår men inte "prenumerationen".
          Tycker det vore bra om samma system gäller för bägge annars kommer det säkert att bli en massa problem med att hela tiden förklara att det är olika system för de bägge - i stället för att det som tidigare var samma (kalenderårsmedlem).

För mig personligen är det skit samma. Dels lär jag fortsätta vara medlem kontinuerligt och dels bryr jag mig inte ett dyft om medlemskortet eftersom jag aldrig ändå har visat upp det (har ändå varit medlem sedan 70-talet).
          Systemet har havererat men iden är bra

Tror att man känner själv om man har heder o medlemsskap

men att någon Zooaffär skulle kolla är obefintlig.

Har vi någonsin tagit upp om det finns falska medlemskort i omlopp
          hur ska vi då fattiga Zoohandlare klara oss.

varför inte känna...............det blir nog bra det här.
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jag är förstagångs medlem och hoppas blåögt att jag kan kila in på lagret och hävda att jag är medlem och be om denna rabatt
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Ursprungligen postat av DRE
              Jag är förstagångs medlem och hoppas blåögt att jag kan kila in på lagret och hävda att jag är medlem och be om denna rabatt
              Kattjong 10 % rabatt
              + 3% forumsrabatt.....................det är ett skämt men alltid retar det någon
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Ove Planstedt
                NCS Medlem
                • May 2006
                • 1816

Ursprungligen postat av Mikael W
                Efter stadgeändringen i fjol är det så här:
                - Medlemskapet gäller tillsvidare (det betyder tills en medlem utträder eller utesluts)
                - Medlemsavgiften löper per kalenderår (därför medlemskort per kalenderår)
                - Ciklidbladet kommer 4 nummer från inbetalning, inte längre kalenderårets nummer retroaktivt.
                Nu förstår jag inte, var det inte så det var förut???

Och att det från och med 2010 skulle bli "löpande" medlemskap, dvs att medlemskapet gäller från och med det datum man betalade avgiften och gälla 1 år framåt, dvs att medlemsavgiften inte löper per kalender år.

Kommentar

• doohan
                  Användare
                  • August 2004
                  • 1607

?

Efter stadgeändringen i fjol är det så här:
                  - Medlemskapet gäller tillsvidare (det betyder tills en medlem utträder eller utesluts)
                  - Medlemsavgiften löper per kalenderår (därför medlemskort per kalenderår)
                  - Ciklidbladet kommer 4 nummer från inbetalning, inte längre kalenderårets nummer retroaktivt.
                  Nu har jag tydligen missat något! Trodde att medlemsavgiften följde medlemskapet dvs löpande? Jag betalade in min avgift i nov för 2009, och trodde att jag då skulle betala vid samma tidpunkt varje år?

Så då äre bara o betala medlemsavgiften då så jag får ett medlemskort så att jag kan utnyttja ev ncs rabatt detta år!

Kommentar

• chas
                    Användare
                    • August 2009
                    • 304

En ganska dum fråga kanske men är medlemskortet ett platskort eller ett inplastat kort eller ett papir kort? Plus att jag gärna väntar tills CB1.
                    http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

Medlemskortet är i papper.
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

Kommentar

• Mikael W
                        NCS Medlem

• August 2002
                        • 8621

Hej

Om jag försöker så här:
                        Med det tidigare systemet hade vi två problem:
                        1) Vi var tvungna att trycka upp och lagerföra en massa extra Ciklidblad för säkerhets skull för dem som blev medlem senare under året och då var berättigade till årets nummer retroaktivt.
                        2) I motsats till hur det är i föreningar i allmänhet gällde medlemskapet hos oss per kalenderår, vilket medförde att vi hade noll medlemmar den första januari varje år (utom då de som betalt in i förskott i slutet av föregående år), vilket försvårade planeringen ytterligare.

För att lösa dessa två problem ändrade vi 2009 stadgarna om medlemskap, och rätten till Ciklidbladet att gälla framåt, inte bakåt.

Medlemsavgiften har löpt per kalenderår hela tiden (så är det också i de flesta andra föreningar, som har medlemsavgift). Därför utfärdas också medlemskortet per kalenderår. (Numera kan man också betala medlemsavgiften för upp till 5 år på en gång, men det var en annan reform.)

Så klart kunde vi överväga att medlemskortet skulle vara i kraft tillsvidare, om vi kom på ett bra sätt att återkalla kort av medlemmar som utträtt eller uteslutits.

Jag förstår att de här ändringarna är svårare att tillägna sig än vi hade tänkt, eftersom de här frågorna fortfarande kommer i olika trådar. Men jag tror att det klarnar med tiden. Och så länge, fråga gärna om ni känner er osäkra. Bättre att fråga än att det blir fel.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• doohan
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1607

Jaha

Hej

Om jag försöker så här:
                          Med det tidigare systemet hade vi två problem:
                          1) Vi var tvungna att trycka upp och lagerföra en massa extra Ciklidblad för säkerhets skull för dem som blev medlem senare under året och då var berättigade till årets nummer retroaktivt.
                          2) I motsats till hur det är i föreningar i allmänhet gällde medlemskapet hos oss per kalenderår, vilket medförde att vi hade noll medlemmar den första januari varje år (utom då de som betalt in i förskott i slutet av föregående år), vilket försvårade planeringen ytterligare.

För att lösa dessa två problem ändrade vi 2009 stadgarna om medlemskap, och rätten till Ciklidbladet att gälla framåt, inte bakåt.

Medlemsavgiften har löpt per kalenderår hela tiden (så är det också i de flesta andra föreningar, som har medlemsavgift). Därför utfärdas också medlemskortet per kalenderår. (Numera kan man också betala medlemsavgiften för upp till 5 år på en gång, men det var en annan reform.)

Så klart kunde vi överväga att medlemskortet skulle vara i kraft tillsvidare, om vi kom på ett bra sätt att återkalla kort av medlemmar som utträtt eller uteslutits.

Jag förstår att de här ändringarna är svårare att tillägna sig än vi hade tänkt, eftersom de här frågorna fortfarande kommer i olika trådar. Men jag tror att det klarnar med tiden. Och så länge, fråga gärna om ni känner er osäkra. Bättre att fråga än att det blir fel.
                          Nu är ju jag väldigt trög, men så här uppfattar jag ditt svar som!

Att jag får CB t,o,m n3 2010 då jag fick CB4 som mitt första nummer efter min inbet i nov 2009. Men däremot får jag inget medlemskort om jag inte betalar in medlemsavgiften så fort som möjligt i januari? Så behöver jag inte medlemskortet, så får jag ändå CB fyra nummer framåt från min inbet, eller är jag ovanligt trög nu?

Kommentar

• Mikael W
                            NCS Medlem

• August 2002
                            • 8621

Ursprungligen postat av doohan
                            Nu är ju jag väldigt trög, men så här uppfattar jag ditt svar som!

Att jag får CB t,o,m n3 2010 då jag fick CB4 som mitt första nummer efter min inbet i nov 2009. Men däremot får jag inget medlemskort om jag inte betalar in medlemsavgiften så fort som möjligt i januari? Så behöver jag inte medlemskortet, så får jag ändå CB fyra nummer framåt från min inbet, eller är jag ovanligt trög nu?
                            Ja, Du har nog förstått rätt. Då måste vi lösa det. Nu tippar jag att Du inte har fått ett medlemskort 2009 i november eller december förra året. Då blir det väl smidigast att Du får ett kort för 2010 nu i stället. Inte börjar vi skicka ut gamla kort heller.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• doohan
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1607

Pust

Ja, Du har nog förstått rätt. Då måste vi lösa det. Nu tippar jag att Du inte har fått ett medlemskort 2009 i november eller december förra året. Då blir det väl smidigast att Du får ett kort för 2010 nu i stället. Inte börjar vi skicka ut gamla kort heller.
                              Det var skönt att jag hajade till slut Näe jag fick inget medlemskort i nov-dec 2009. Jag kommer såklart att betala in för 2010 vilken dag som helst så är allt som det ska

Kommentar

• doohan
                                Användare
                                • August 2004
                                • 1607

Glömde!

Har ingen aning om vad jag har för medlemsnummer? Vart kan jag hitta det. Behöver det för inbetalningen av medlemsavgiften!

Kommentar

Arbetssätt...