Vem kommer till ciklidstämman 2010

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

Ursprungligen postat av mantis777
    Jag är tveksam. 250 :- för en dag för att endast lyssna på några föredrag är i högsta laget för mig oavsett om det är nån form av ciklidgud som föreläser. Tycker det behövs en hel del omkringaktiviteter för att det ska bli motiverat.
    Tycker enbart föredragen är värt pengarna. Sedan kommer det sociala till o det är värt flera gånger mer. Vad får du för 250 spänn 4-5 öl på krogen eller 20 liter bensin till bilen
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

Kommentar

• Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

Ursprungligen postat av kaj.p
      Jocke måste du åka hem emellan då ??
      Haha, kan du inte lägga fram det förslaget här hemma?

/Jocke

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Christer vill nog bara poängtera att tråden inte ska bli en diskussionstråd utan mer en tråd där folk skriver att de ska komma...och de som inte ska komma behöver således inte skriva här.

Det finns andra exempel på trådar där man endast önskar vissa svar/vissa medlemmar att skriva så varför inte även i denna? Mer och mer kan man se trådar försvaras som om det vore egna ägodelar och det är nog mycket detta som stör stämningen. Sedan modereras det svagt...och inte alltid konsekvent..men man ska ändå inte klanka ned på dessa personer som ger sin fritid till att försöka göra forumet trevligare.

Jag är mitt emellan...jag ska försöka komma...ska absolut göra mitt bästa för att komma för en gångs skull men jag är inte livegen utan behöver ta hänsyn till andra faktorer innan jag kan bestämma mig.

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Janne och starta en tråd om ditt nya odlingsrum...det är intressantare och betydligt roligare att se och läsa om, samt att det är ett kanonbra bidrag till forumet och föreningen.
          Senast redigerad av Gäst; 20 February 2010, 02:32.

Kommentar

• mantis777
            Användare
            • October 2008
            • 204

Ursprungligen postat av kaj.p
            Tycker enbart föredragen är värt pengarna. Sedan kommer det sociala till o det är värt flera gånger mer. Vad får du för 250 spänn 4-5 öl på krogen eller 20 liter bensin till bilen
            Ja du...
            Flygbiljett till valfritt land i Europa eller
            Inköp till en mycket romantiskt middag till dig och din partner (säkert många på det här forumet som skulle behöva satsa på det ) eller
            En ny grupp ciklider eller
            ...
            Ja, du förstår säkert vart jag vill komma. Det är inte summan i sig som är det viktiga egentligen. Du skriver det sociala men jag tycker mitt sociala liv är helt ok som det är och vill gärna få ut nåt annat. Men det är nog som jag skriver i andra länkar mycket klubben för inbördes beundran. Men ni måste inse att det finns många som är intresserade av akvariehobbyn som gärna skulle gå på ciklidstämman om det hade varit lite mer aktiviteter runtomkring. Alla sätter sig inte på knä och får tårar i ögonen när Ad Konings kommer in i rummet...
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
            Inget akvarium för tillfället...

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

så nu är ni alla inblandade kompisar igen!? Det låter ungefär som en petrochromis grupp first time (tack för lite se&hör här..hehe)
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• endymion

Ja du...
                Flygbiljett till valfritt land i Europa eller
                Inköp till en mycket romantiskt middag till dig och din partner (säkert många på det här forumet som skulle behöva satsa på det ) eller
                En ny grupp ciklider eller
                ...
                Ja, du förstår säkert vart jag vill komma. Det är inte summan i sig som är det viktiga egentligen. Du skriver det sociala men jag tycker mitt sociala liv är helt ok som det är och vill gärna få ut nåt annat. Men det är nog som jag skriver i andra länkar mycket klubben för inbördes beundran. Men ni måste inse att det finns många som är intresserade av akvariehobbyn som gärna skulle gå på ciklidstämman om det hade varit lite mer aktiviteter runtomkring. Alla sätter sig inte på knä och får tårar i ögonen när Ad Konings kommer in i rummet...
                Det är ju priserna i lotterier som gör det värt pengarna. Jag har fått med mig grejer som har täckt upp kostnaden för entréavgift och lotterna varje gång jag varit på stämma iaf.

Kommentar

• Bjorn
                  Användare
                  • October 2009
                  • 939

Ursprungligen postat av endymion
                  Det är ju priserna i lotterier som gör det värt pengarna. Jag har fått med mig grejer som har täckt upp kostnaden för entréavgift och lotterna varje gång jag varit på stämma iaf.
                  Vet'a'fan om jag törs köpa några lotter efter detta uttalande av en "Styrelsemedlem"... luktar ju Persson, fackklubbar, Toblerone och porrklubbsbesök lång väg. *Skratt* ;-)

....och min första Ciklidstämma kan jag ju inte missa!
                  Senast redigerad av Bjorn; 20 February 2010, 03:20.
                  Newbie December 2009
                  Malawi: 450 liter
                  Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Bjorn
                    Vet'a'fan om jag törs köpa några lotter efter detta uttalande av en "Styrelsemedlem"... luktar ju Persson, fackklubbar, Toblerone och porrklubbsbesök lång väg. *Skratt* ;-)

....och min första Ciklidstämma kan jag ju inte missa!
                    Jag har ju knappast varit styrelsemedlem på alla de stämmor jag varit på. Men har man sett prisborden på stämmorna förstår man nog det. Normalt sett brukar det ju vara ett par värstingytterfilter, mängder med foder, böcker, presentkort mm

Kommentar

• Bjorn
                      Användare
                      • October 2009
                      • 939

Jag har ju knappast varit styrelsemedlem på alla de stämmor jag varit på. Men har man sett prisborden på stämmorna förstår man nog det. Normalt sett brukar det ju vara ett par värstingytterfilter, mängder med foder, böcker, presentkort mm
                      Sluta ta mig allvarligt när jag inte är det (trots att jag kan verka otrolig seriös ibland när jag definitivt inte är det) ;-)
                      Newbie December 2009
                      Malawi: 450 liter
                      Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

funderar faktiskt bara på att åka dit på lördagen.......behövs förbokning på det?
                        Mvh
                        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• mantis777
                          Användare
                          • October 2008
                          • 204

Ok, det låter ju jättebra. Nu är jag mer sugen på att åka igen.

Kommentar

• Leopoldi
                            Användare
                            • February 2004
                            • 1082

Ok, det låter ju jättebra. Nu är jag mer sugen på att åka igen.
                            Nä jag tycker inte du ska åka. Det är ju billigare att sitta hemma.

Kommentar

• mantis777
                              Användare
                              • October 2008
                              • 204

Ursprungligen postat av Leopoldi
                              Nä jag tycker inte du ska åka. Det är ju billigare att sitta hemma.
                              Haha, nja, nu ska vi inte ta i. (förhoppningsvis glömde du ett efter din text.) Jag är sugen på att åka men efter att jag skrev att jag ville ha lite runtomkringaktiviteter så ballade allt och alla ur på det här forumet. Har förstått för bra längesen (har läst det här forumet under några år nu) att det finns några som skyr varandra som hund och katt på det här forumet. Kul att läsa ibland, mycket tråkigt att läsa ibland. Verkar som de tar första bästa chans att fortsätta med detta.

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                funderar faktiskt bara på att åka dit på lördagen.......behövs förbokning på det?
                                Ja, om du ska vara med på lördagskvällen!
                                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...