Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

Då har jag anmält allt mitt.

Jag skulle vilja nämna att allt som kommer upp på listan ju inte ska till auktionen. Mina 14 skifferplattor och uppsjö av plastdekorationer kommer ni att hitta på det fasta bordet. Det blir alltså inga oändligt tråkiga utrop på dessa prylar.

Jag antar att det finns en massa annat på listan som också hamnar på det fasta bordet.

Jag ser i vart fall mycket fram emot söndagen och hoppas att alla som har möjlighet kommer.

mvh

olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• daniel_i_malmö
      Användare
      • April 2002
      • 1338

Antalet utrop ökar konstant!

Har pratat med några av regionens duktigaste och aktivaste odlare, och ingen av dem hade ännu registrerat det gods de tänker auktionera ut. Så listan lär utökas med ännu fler spännande poster!

Håll koll!

Dessutom är det alltid en hel del gods som inte förhandsanmäls

Välkommen på auktion!
      Senast redigerad av daniel_i_malmö; 12 March 2010, 15:28.
      Tjugofem år med ciklider.
      http://www.malmoakvarieforening.se
      Centralamerika 2006
      Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Fråga igen.

hur fyller man i att man vill ha kontoutbetalning?
        Hej
        Missade din fråga!

Man kan alltid säga till vid incheckning att man vill ha det utbetalt på konto.

Vi siktar också på att man ska kunna fylla i fält för 'kontoutbetalning' + lite andra uppgifter på registeringssidan, senast ikväll. Jag jobbar på det just nu.
        Centralamerika 2006

Kommentar

• daniel_i_malmö
          Användare
          • April 2002
          • 1338

måste man skriva in minipris är inte det auto med aktionens minipris?
          Man måste ange minipris så som formuläret är byggt. Men finns det inget minipris, eller ett för lågt minipris justeras det automatiskt till 30 kr vid auktionen.
          Centralamerika 2006

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
            Hej
            Missade din fråga!

Vi siktar också på att man ska kunna fylla i fält för 'kontoutbetalning' + lite andra uppgifter på registeringssidan, senast ikväll. Jag jobbar på det just nu.
            Tja.

kanon har fixat lappar till påsarna och anmäler kontonummer ikväll
            Mvh
            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

Hej
              Missade din fråga!

hittar inte nånstans man kan fylla i kontonummer, ge gärna mer hjälp i detta fall eftersom jag inte kommer att vara på plats
              Mvh
              Peter

Kommentar

• daniel_i_malmö
                Användare
                • April 2002
                • 1338

hittar inte nånstans man kan fylla i kontonummer, ge gärna mer hjälp i detta fall eftersom jag inte kommer att vara på plats
                Du kan alltid skicka PM till mig. Men förhoppningsvis ska den funktionen vara uppe på sajten inom någon timme.......
                Centralamerika 2006

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1338

NU!

Lite nytt på sidan för förhandsanmälan:

Har du registrerat dig tidigare så gå in på nytt och fyll i dina kontaktuppgifter. Där kan du också uppge om du vill ha pengarna från försäljningen insatta på ditt bankkonto. Formuläret för detta finns på fliken 'Dina uppgifter' på sidan för förhandsregistrering. Tack!

Dessa uppgifter behövs för auktionen, och om du inte fyller i dem i förväg måste vi göra det vid incheckningen, vilket tar tid.
                  Centralamerika 2006

Kommentar

• cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

NU!

Lite nytt på sidan för förhandsanmälan:

Har du registrerat dig tidigare så gå in på nytt och fyll i dina kontaktuppgifter. Där kan du också uppge om du vill ha pengarna från försäljningen insatta på ditt bankkonto. Formuläret för detta finns på fliken 'Dina uppgifter' på sidan för förhandsregistrering. Tack!

Dessa uppgifter behövs för auktionen, och om du inte fyller i dem i förväg måste vi göra det vid incheckningen, vilket tar tid.
                    Fixat.

måste säga att det var en mycket bra hemsida och lätt att arbeta med.
                    Mvh
                    Peter

Kommentar

• daniel_i_malmö
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1338

Fixat.

måste säga att det var en mycket bra hemsida och lätt att arbeta med.
                      Kul att höra!
                      Centralamerika 2006

Kommentar

• daniel_i_malmö
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1338

Så här på kvällskvisten har det tillkommit en hel del riktiga rariteter på listan, bland annat mycket ovanliga malar ur corydorasgruppen. Dessutom en del intressanta räkor. Och ännu mer växter.

Nu nästan 500 poster till försäljning, varav ca 300 på auktion, resten till fast pris.
                        Centralamerika 2006

Kommentar

• kackerlackan
                          Användare
                          • September 2009
                          • 12

Tack för en intressant auktion som tyvärr blev lite kort för mig (Allsvenskan sparkar ju också igång idag med hemmamatch för di Röe blåe)

Bara synd att det blev lite mycket fokus på utskrivning av objektslistor som drog ner på tempot. Annars var det bra tempo i utropen och slagen och hade det inte varit för strulet med listorna så hade det nog varit upp emot 200 rop innan jag gick 13.30. Nu blev det väl ca 100 rop men jag fick i alla fall tag på lite snäcklekare jag ville ha.
                          Tack för en trevlig stund

Kommentar

• daniel_i_malmö
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1338

Ursprungligen postat av kackerlackan
                            Tack för en intressant auktion som tyvärr blev lite kort för mig (Allsvenskan sparkar ju också igång idag med hemmamatch för di Röe blåe)

Bara synd att det blev lite mycket fokus på utskrivning av objektslistor som drog ner på tempot. Annars var det bra tempo i utropen och slagen och hade det inte varit för strulet med listorna så hade det nog varit upp emot 200 rop innan jag gick 13.30. Nu blev det väl ca 100 rop men jag fick i alla fall tag på lite snäcklekare jag ville ha.
                            Tack för en trevlig stund
                            Ja, slumpgenereringen av utropsordning och utskriften av listorna i Excel fungerade katastrofalt dåligt i år.

Lärdomar inför nästa år:

Det nya on-line systemet för registrering och incheckning fungerade superbra. Incheckningen, som tidigare inneburit långa väntetider och frustrerande köande för säljarna och massor av arbete för oss gick nu som en dans, tack vara den nya databasen med on-line registrering.

I år var nog nästan 90% av godset föranmält. Dessutom gjorde det nya systemet att föranmälningarna stämde med det som lämnade in till mer än 99%. Det var väldigt lite ändringar. Tack alla säljare för detta!

Tidigare års förhandsamälningar via mail har omfattat max 50% av godset och stämt dåligt med det som senare checkas in.

Att förhandsregistreringen funkar så bra och stämmer med det som checkas in gör att vi redan beslutat för att nästa år ta fram listorna i förväg för kanske 1:a halvan av auktionen. De som inte förhandsregistrerat hamnar på andra halvan av auktionen och det finns då gott om tid att ta fram listorna för andra halvan av auktionen.

Dessutom ska vi automatisera framtagandet av listorna. Vi bygger in det i systemet för registreringsdatabasen. Eftersom listorna fungerade bra att ta fram manuellt förra året trodde vi det skulle gå bra i år också. I år strulade det i Excel, och i kombination med att mängden gods ökade med ca 50% jämfört med förra året blev det mycket förseningar.

Trots förseningarna med listorna så tog det sig på slutet och jämfört med förra året var vi effektivare sett till antalet utrop.

Strömlinjeformar vi slumpgenereringen av utskriftsordning och utskrift kommer det att flyta fantastiskt bra nästa år.
                            Senast redigerad av daniel_i_malmö; 15 March 2010, 10:48.
                            Centralamerika 2006

Kommentar

• Gäst

Ett stort tack till de som har arbetat med auktionen och lagt ner all denna tid för oss andra och trots strul med listor så blev det en mycket trevlig dag och något litet fiskfynd med hem

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

hur länge dröjer det innan man kan se vad sina objekt gick för? och penga utbetalningen?
                                Mvh
                                Peter

Kommentar

Arbetssätt...