Rockzolid
Kollaps
X
-
-
Magnus M har två akvarium med Rockzolid riverstone moduler.
Det stora akvariet på 1820 liter blir en perfekt mycket naturtrogen
Tanganyika miljö.Kommentar
-
1820 liter? Intressant volym, hemmabygge eller specialbeställt?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Magnus M har två akvarium med Rockzolid riverstone moduler.
Det stora akvariet på 1820 liter blir en perfekt mycket naturtrogen
Tanganyika miljö.
Om de bara hade funnits på lager hade jag lätt köpt dem!
Som jag förstått det är de hela "stenar" dvs modulerna är helt gjutna som en sten men ihåliga. Stämmer det? I så fall hur gör man för att de inte ska flyta iväg, borrar man bara ett hål i dem eller har ni limmat fast dem i botten?Kommentar
-
Vad
Snyggt värre, river modulerna är som gjorda för Tangyanika kar de blir så naturtroget, särskilt med lite runda naturstenar som komplement.
Om de bara hade funnits på lager hade jag lätt köpt dem!
Som jag förstått det är de hela "stenar" dvs modulerna är helt gjutna som en sten men ihåliga. Stämmer det? I så fall hur gör man för att de inte ska flyta iväg, borrar man bara ett hål i dem eller har ni limmat fast dem i botten?Kommentar
-
Jag är riktigt sugen att skaffa en RockZolid bakgrund och då främst Kisar eller Timor som jag gillar skarpt.
Säljs på aquatropic.se i Sala...
Just de där stenmodulerna som Magnus uppvisar i sitt klassiga akvarium är ursnyggt. Roligt med nya bakgrundsvarianter som skakar liv i en lite för profillös bakgrundsvärld.
Nu finns det ju BTN, Aquaterra och RockZolid att välja på..säkert någon mer.Kommentar
-
Bump för en bra tråd!
Kostar mindre från Unimati än vad det gör från en svensk butik. Sen skadas de ofta av den svenska posten men det har man ju försäkring på så...
Kisar 158*58 vart perfekt för min del. Kapade den för att gå in i mitt 67*62*120-kar...
Någon som har sett bilder på kar med dera mangrove-rötter i? Sugen på lite bräckvattensbiotop...Kommentar
-
Måste man tömma karet för att montera rockzolid?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Bara för att du beställer inom Sverige behöver du ju inte välja "Posten" som leverantör av varan...
Snart, har 2 st som ska ner i en burk inom kort, då får vi se hur dom ser ut.Kommentar
-
DaRe, nej, bakgrunden är av glasfiber så den är riktigt tunn och flyter inte... Det märkte jag när jag tappade ner en spillbit i mitt 120-höga kar... *fail*
Jag menade allmänt. Min kom från Unimati och han skickade med den danskka posten vilket betyder att den går vidare med den svenska, varan gick i alla fall sönder. Han skickade en ny men kompenserade mig för förseningen och för att ett hörn var lite chippat på den jag fick efter det (som jag lagade med lite silikon utan att det nu syns alls. Kan inte annat än rekommendera Unimati. Utan kompensationen hade bakgrunden kostat mig 3700SEK, sist jag kollade var det ungefär vad en svensk sida tog för bara bakgrunden...
Deelay, posta gärna i denna tråden då du fått ner dem. Vore riktigt kul att se! Var har du köpt dem ifrån förresten?Kommentar
-
DaRe, nej, bakgrunden är av glasfiber så den är riktigt tunn och flyter inte... Det märkte jag när jag tappade ner en spillbit i mitt 120-höga kar... *fail*
Jag menade allmänt. Min kom från Unimati och han skickade med den danskka posten vilket betyder att den går vidare med den svenska, varan gick i alla fall sönder. Han skickade en ny men kompenserade mig för förseningen och för att ett hörn var lite chippat på den jag fick efter det (som jag lagade med lite silikon utan att det nu syns alls. Kan inte annat än rekommendera Unimati. Utan kompensationen hade bakgrunden kostat mig 3700SEK, sist jag kollade var det ungefär vad en svensk sida tog för bara bakgrunden...
Deelay, posta gärna i denna tråden då du fått ner dem. Vore riktigt kul att se! Var har du köpt dem ifrån förresten?
Vi har tagit in några på prov till butiken. De kommer ursprungligen från asien, samma som rockzolid.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har kört RockZolid River moduler i mitt malawi. Gillar dem väldigt mycket. Men man får handskas med dem varsamt. När de väl ligger på plats i karet så är de väldigt naturtrogna.
(Nu när jag har lagt av med malawi och kör CA där jag bara använder ett par "stenar" så jag har en svärm av olika modeller och storlekar till salu för en förhållandevis billig peng - annons kommer upp snart)
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar