Hej! Är en ej aktiv medlem som kan börja bli mer aktiv som har ett 312l mbuna kar. Köpte för en tid sen 6 (blev 3.3) Melanochromis cyaneorhabdos (maingano) som yngel eller småfisk. Dessa har nu vuxit till sig till mogen ålder var av en av hanarna (den dominanta) har blivit ett monster i förhållande till de andra men har även sett att det finns många arter som e väääldigt lika varann speciellt hanar, upptäckt att han "raggar" på mina hongi-honor vilket får mig o misstänka att han kanske tillhör en annan art inom melanochromis? Eller det kanske inte e så ovanligt? Finns det nån som hellst chans att dessa kommer o korsa sig? Denna hane är ca 4-5 cm större och ca dubbel höjd än alla andra Melanochromis cyaneorhabdos som ligger runt 8cm. Eller e det så att han bara e en väldigt stor hane? Hur som hellst e det märkliga att han ignorerar Melanochromis cyaneorhabdos-honorna o satsar mer på hongi-honor. Nån som har liknande problem? Tack på förhand
frågor kring Melanochromis cyaneorhabdos
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag har sett liknande under åren i mina kar och det är nog inte speciellt för maingano utan det gäller nog de flesta mbuna hanar i dominans. Många eller extremt få är lösningen-try & errorTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Om du jämför med bilderna i artregistret tycker du att den liknar bilderna där? Hanen och honan ska ju se likadana ut också.Kommentar
-
specmats; Ok så då kan man räkna med bastards m.a.o?Kommentar
Kommentar