Hur bra är Skype?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Hur bra är Skype?

Är det någon här som ringer via Skype och som "kastat" sin vanliga hemtelefon? Jag funderar på att göra det men har svårt att avgöra om jag ska skaffa Skype eller någon annan VOIP....

Funderingar runt dessa:

Phonzo
    Senast redigerad av StefanL; 28 January 2010, 21:58.
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

Ursprungligen postat av Malawe
    Är det någon här som ringer via Skype och som "kastat" sin vanliga hemtelefon? Jag funderar på att göra det men har svårt att avgöra om jag ska skaffa Skype eller någon annan VOIP....

Funderingar runt dessa:

Phonzo
    Skype är grymt om man ringer mycket utomlands iaf...

Billigt att ringa vanliga telegoner och uppkopplingen är perfekt när man har en videokonvers ända borta på andra sidan jorden, jag gillart! (Har mycket vänner på andra sidan sundet).

Deras priser att ringa vanlgia telefoner utomlands är oslagbara

Kommentar

• tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

Jag kör IP-telefoni via min bredbandsleverantör, har funkat klockrent i ca:4 år. Har hänt vid ett par tillfällen att telias telefoninät varit nere pg. snöoväder/storm, ledningarna har gått i backen. Men mitt bredbandstelefoni har funkat ok, såna gånger känns det riktigt skönt att ha valt ett sk osäkert kort.
      Kör trådlös lur kopplad i väggen så ingen dator är med o trasslar.
      Jag har till och med klippt bort gamla telefonkablarna i huset, hålet i väggen där jacket satt är överspacklat och övertapetserat.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

Arbetssätt...