Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare!
En framgångssaga.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare! -
Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar