Redback skalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • järnvägar
    Användare
    • March 2008
    • 87

    Redback skalare

    Finns där möjligheter att hålla Redback i ett ett 720 med dvärgciklider och tetra, utan att dom rensar totalt?

    A.agassizi honorna ser lätt-svalda ut.

    Jag höll altum för många år sen och dom tog Citrontetra på slutet...Men då var dom 30+ men redbacken blir kanske lika stor?

    Jag har erfarenhet av skalarer men det verkar som grossister blandar friskt bland namn och vad som levereras? Även om man letar på nätet är det svårt att få en klar bild om hur små Redback ska se ut...

    kejsartetrorna och A.panduro leker med levande yngel som slutresultat, så vatten värdena borde finnas där även för vf.
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    #2
    Ursprungligen postat av järnvägar
    Finns där möjligheter att hålla Redback i ett ett 720 med dvärgciklider och tetra, utan att dom rensar totalt?

    A.agassizi honorna ser lätt-svalda ut.

    Jag höll altum för många år sen och dom tog Citrontetra på slutet...Men då var dom 30+ men redbacken blir kanske lika stor?

    Jag har erfarenhet av skalarer men det verkar som grossister blandar friskt bland namn och vad som levereras? Även om man letar på nätet är det svårt att få en klar bild om hur små Redback ska se ut...

    kejsartetrorna och A.panduro leker med levande yngel som slutresultat, så vatten värdena borde finnas där även för vf.
    Har för mig att kejsar tetror är rätt stora?

    Jag hade ett stim på 30 Kardinaler som plötsligt började försvinna så jag fick rädda upp 8 stycken och skaffade sen en högfenad tetra istället. Fantom tetran, dom klarar sig fint! Mycket fin tetra också!!!

    Kommentar

    • järnvägar
      Användare
      • March 2008
      • 87

      #3
      Jodå hanarna blir rejäla, men där finns även rödhuvstetra. Den "vanliga" skalaren brukar vara rätt så loj när det gäller att fånga tetra (egen åsikt) men vf har kanske lite bättre driv i överlevnads instinkten? Om man läser i trådarna här så låter det som att det är aggresivare fiskar både Peru & Redback. Men dom kanske oxå vänjer sig vid manna från himlen

      Jag har haft fullvuxna Temporalis som aldrig enns försökt ta tetra istället för fodret... Men sen o andra sidan kunde dom stå o vänta på flugor i timmar...

      Kommentar

      • nicson
        Användare
        • January 2010
        • 639

        #4
        Hade 5 vanliga svarta scalare som decimerade 12 rödmunstetra till 7 på 2 veckor. Som alltid när det gäller ciklider är det individberoende. Det var bara en hane som jag tror skall krediteras för alla tetrorna, han vred sig 90 grader i vattnet till horisontellt attackviggenläge och drog iväg efter dem. Dagtid kom han inte åt dem men när lysrören släcktes verkar det som tetrorna blev blinda medan han såg tillräckligt (större ögon?) för att jaga. Sedan skiljde jag dem åt för trevligare tetra än rödmunnen har jag aldrig stött på, även om jag skäms lite för att det krävdes 7 offer för att jag skulle inse det!

        Kommentar

        • järnvägar
          Användare
          • March 2008
          • 87

          #5
          Jag återkommer med svar Beställde 10st idag......Blir det galet får jag väl flytta små-firrarna till ett annat kar och köra jordätare till redbacken.

          Då blir det som i era kar Josephine & Fredrik, som ni verkligen har lyckats med. Jag följde era bygge och är helt klart imponerad av resultaten.
          Senast redigerad av järnvägar; 30 January 2010, 00:03.

          Kommentar

          Arbetssätt...