Jag och några till ska åka till västkusten snart.Och jag har kommit fram till att jag ska köpa tanganyika eller malawi ciklider.Nu har jag kommit fram till att jag ska köpa någon stor bjässe.Kom med förslag så vi kan lösa problemet.
kom med förslag
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Boulengerochromis microlepis är en stor cool bjässe, men något för stor kanske..men cyphotilapia frontosa som blir stor men ej så aktiv kan passa, populär är den oxåTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Jo jag har kollat på cyphotilapia frontosa men hur ska man göra med den om den får dykarsjukan?Jag har bara haft akvarium i ett år och det får inte vara någon svår art.
Skulle jag kunna ha Nimbochromis venustus med cyphotilapia frontosa?450liter guppyKommentar
-
-
tycker du ska fokusera på en av dessa två arter och tänk på att venustus är betydligt mer aktiv än frontosa som ja föreslog just pga dess lungna sätt, vill du ha en aktivare art så bör du gå ner storlekTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
OK så mindre ciklider är mer aktiva. Vad sägs om tyranochromis nigriventer?Den tycker jag är ganska tuff.450liter guppyKommentar
-
mitt intryck är stor och ganska bufflig rovis och ja tycker ditt kar är för litet för den artenTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Nej men det är lite spänt det är min första stora resa på länge.Det finns så mycket att välja på.Eller jag vet vad jag ska köpa men inte vad.Har funderat på placidochromis men inte vilken av den arten.450liter guppyKommentar
-
-
-
Tack, vi ska verkligen njuta av helgen. Det ska faktiskt bli kul att komma ner en sväng igen. Har inte varit där ordentligt sen vi flyttade därifrån för över 2 år sen...Kommentar
Kommentar