Akvarister på Facebook?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • February 2007
    • 697

Får se om det börjar rassla medlemmar till den gruppen nu på FB. Jag blev den 5:e medlemmen...

Kommentar

• Per P
      Användare
      • December 2012
      • 229

.....jag blev nr 8
      http://www.facebook.com/home.php#!/p...?id=1606220994

Mvh // Per

Kommentar

• Olorin
        Användare
        • May 2005
        • 1554

Ursprungligen postat av Per P
        .....jag blev nr 8
        Och jag ökade på till nummer 10.
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Nu pratar du i nattmössan, Olorin!
          Nämn nåt nyttigt med facebook!
          Nåt nyttigt?

Ja, vad tusan skulle det vara... Hmm, möjligen att inga gamla surstötar vågar sig in där kanske? Antikfri-zon så att säga Du har tacklat av lite som bjuder på såna straffsparkar W? Tror inte ens Jonas Källman kunde missa ett så öppet läge i handboll...

Kommentar

• einar V
            Användare
            • February 2009
            • 37

Jag är också med på facebook men nu på måndag försvinner min facebook.Om ni testar spelet farmville och fishville så kan man inte sluta.Jag drog mig ur innan det blir försent.
            450liter guppy

Kommentar

• kaj.p
              Användare
              • April 2002
              • 2294

Finns där med massor med akvaristiklänkar
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Vågar inte prova
                känns dötrist
                man blir antagligen fast
                jag vill inte ha fler kompisar
                dom nya är säkert samma som dom gammla
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Ursprungligen postat av Olorin
                  Och jag ökade på till nummer 10.
                  Ska den som startade gruppen byta namn sedan när det blivit några tusen medlemmar (om det nu blir så många) till nåt fyndigt
                  t.ex Vi som inte får ha akvarier!
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Ska den som startade gruppen byta namn sedan när det blivit några tusen medlemmar (om det nu blir så många) till nåt fyndigt
                    t.ex Vi som inte får ha akvarier!
                    Rätt åt dom i sin naivitet! själv är jag en av dom som tycker facebook suger älgpung! Det är bra för dom som är intresserade av en större bekantskapskrets än vad vardagen skulle erbjuda, därmed får det alldelse för stor vikt! Facebook som sådant kan var briljant i rätt sammanhang, ex. leverantör behöver göra sig gälllande i sin kundkrets eller liknande inom affärsverksamhet. I övrigt hajar iallafall inte jag vad man skall ha det till. Kan hända att jag är en dinosaurie o inte hajar utvecklingen, men, jag tror snarare att etablissemanget(näringsidkarna) har de minderåriga i ett järngrepp. Hur det blåser, blir er framtid.

Mvh Jari
                    Senast redigerad av jarinen; 23 January 2010, 01:44.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Ursprungligen postat av jarinen
                      Rätt åt dom i sin naivitet! själv är jag en av dom som tycker facebook suger älgpung! Det är bra för dom som är intresserade av en större bekantskapskrets än vad vardagen skulle erbjuda, därmed får det alldelse för stor vikt! Facebook som sådant kan var briljant i rätt sammanhang, ex. leverantör behöver göra sig gälllande i sin kundkrets eller liknande inom affärsverksamhet. I övrigt hajar iallafall inte jag vad man skall ha det till. Kan hända att jag är en dinosaurie o inte hajar utvecklingen, men, jag tror snarare att etablissemanget(näringsidkarna) har de minderåriga i ett järngrepp. Hur det blåser, blir er framtid.

Mvh Jari

Mvh Jari
                      Shit det var djupt......är det inte bara att låta bli (klick)
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• jarinen
                        Användare
                        • April 2003
                        • 1888

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Shit det var djupt......är det inte bara att låta bli (klick)
                        Näe, är man engagerad vill man mer än att bara avvika.

Mvh Jari

Kommentar

• HenrikV
                          Användare
                          • February 2007
                          • 697

Jag har haft stor nytta av Facebook när jag vill hålla kontakt med mina släktingar som bor runt omkring i världen. (Mest i Finland och Norge) Har tex fått bra kontakt med en kusin som har flyttat till Shetlandsöarna. Senast jag träffade henne var på farmors begravning för 4 år sen. Och e-mail ids man inte med. FB är enklare då man kan klämma några rader så kan alla ens avlägsna vänner se det. Mina vänner i vardagen har jag inte som vänner i facebook, dom träffar jag på riktigt...

En jämförelse kan ju vara att ncs-medlemmar bara skulle träffas på stämman, aldrig på nätet.

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Ursprungligen postat av einar V
                            Jag är också med på facebook men nu på måndag försvinner min facebook.Om ni testar spelet farmville och fishville så kan man inte sluta.Jag drog mig ur innan det blir försent.
                            Det är bara att neka de där lekarna! Jag tycker att FB verkligen är en community där man gärna spelar på människans lätthet att bli beroende. Du nämnde två, men även Mafia har diskuterats som beroendeframkallande.

Många av mina vänner på FB uppdaterar sin profil nästan en gång i timmen. Jag fattar inte hur de orkar sitta och skriva in allt de gör och jag förstår inte heller hur man tillåter surfande på FB under arbetstid. Det är solklart att det går många timmar i veckan till att surfa på FB som arbetsgivaren får betala för...

Jag tittar in då och då på FB, men har sedan länge släppt FB som en plats jag besöker dagligen.

Kommentar

• jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

Ursprungligen postat av HenrikV
                              Jag har haft stor nytta av Facebook när jag vill hålla kontakt med mina släktingar som bor runt omkring i världen. (Mest i Finland och Norge) Har tex fått bra kontakt med en kusin som har flyttat till Shetlandsöarna. Senast jag träffade henne var på farmors begravning för 4 år sen. Och e-mail ids man inte med. FB är enklare då man kan klämma några rader så kan alla ens avlägsna vänner se det. Mina vänner i vardagen har jag inte som vänner i facebook, dom träffar jag på riktigt...

En jämförelse kan ju vara att ncs-medlemmar bara skulle träffas på stämman, aldrig på nätet.
                              Jag har också kontakt med släktingar i Finland genom facebook som jag förmodligen inte hade haft genom andra kanaler. Det är idag enda anledningen till att jag inte gjort mitt konto inaktivt.

Mvh Jari

Kommentar

• Olorin
                                Användare
                                • May 2005
                                • 1554

Ursprungligen postat av Malawe
                                Det är bara att neka de där lekarna! Jag tycker att FB verkligen är en community där man gärna spelar på människans lätthet att bli beroende. Du nämnde två, men även Mafia har diskuterats som beroendeframkallande.

Många av mina vänner på FB uppdaterar sin profil nästan en gång i timmen. Jag fattar inte hur de orkar sitta och skriva in allt de gör och jag förstår inte heller hur man tillåter surfande på FB under arbetstid. Det är solklart att det går många timmar i veckan till att surfa på FB som arbetsgivaren får betala för...

Jag tittar in då och då på FB, men har sedan länge släppt FB som en plats jag besöker dagligen.
                                FB på jobbet borde inte vara någon svår fråga. Diskuterar man saker som har med jobbet att göra, no problem. Annars får det gälla samma regler som för telefon. Folk som sitter och snackar om hobbies och annat i telefon i flera timmar är heller inte populära. Det är inte tekniken som är problem utan hur folk använder den.

Kommentar

Arbetssätt...