Hög tid att betala medlemsavgiften

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem

• August 2002
    • 8621

Hög tid att betala medlemsavgiften

Hej

Per 15.1. hade bara dryga 200 medlemmar betalt in sin mendelmsavgift. Vi har ju cirka 1000 medlemmar, så det är tydligen många som inte hunnit ännu.

Skäl att betala så fort som möjligt, så kommer CB 1 sedan på posten.

Info om hur man betalar finner Du här:
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Finns det möjlighet att få en bekräftelse av något slag att ni har fått in pengarna? Betalade tidigt i december.

/Jocke

Kommentar

• Byttorp
      Användare
      • November 2003
      • 1585

Ursprungligen postat av Banderad
      Finns det möjlighet att få en bekräftelse av något slag att ni har fått in pengarna? Betalade tidigt i december.

/Jocke
      Generellt så finns det inget enkelt eller automatiserat sätt att få en bekräftelse på att man fått in pengarna på rätt konto osv, det skulle ta en himla tid att sitta och leta upp varje betalande medlem, eller ens att försöka korssöka mot profilen i forumet. Om alla hade haft sitt användarnamn som förnamn.efternamn så hade det kanske varit enklare men nu är det inte så.

Man får helt enkelt göra som du gör nu...skriva in och fråga ifall man är orolig Och då kan jag meddela att vi inte har någon som heter Banderad i registret, men om jag letar lite så hittar jag en Joakim i Johannsihus och då blir det ju enklare och din betalning har inkommit.
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

Kommentar

• Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

Ursprungligen postat av Byttorp
        Generellt så finns det inget enkelt eller automatiserat sätt att få en bekräftelse på att man fått in pengarna på rätt konto osv, det skulle ta en himla tid att sitta och leta upp varje betalande medlem, eller ens att försöka korssöka mot profilen i forumet. Om alla hade haft sitt användarnamn som förnamn.efternamn så hade det kanske varit enklare men nu är det inte så.

Man får helt enkelt göra som du gör nu...skriva in och fråga ifall man är orolig Och då kan jag meddela att vi inte har någon som heter Banderad i registret, men om jag letar lite så hittar jag en Joakim i Johannsihus och då blir det ju enklare och din betalning har inkommit.
        Jag tackar så mycket för det!

/Jocke

Kommentar

• HåkanM
          NCS Medlem

• November 2005
          • 1296

Ursprungligen postat av Mikael W
          Hej

Per 15.1. hade bara dryga 200 medlemmar betalt in sin mendelmsavgift. Vi har ju cirka 1000 medlemmar, så det är tydligen många som inte hunnit ännu.

http://www.ciklid.org/joomla/index.p...id=23&Itemid=1
          Här finns ju en risk för att Ncs får in mindre pengar. Anta att 500 st betalar i tid för CB1 och resten 500 till CB2. Då får ju Ncs in medlemspengar som förut för 1000 medlemmar 2010 men då ingår ju att skicka ut 500 Cb år 2011
          utan betalning, dvs 2011 så förlorar vi då ungeför 295/4*500= 36875 kr.
          Är inbesparingen i mindre antal tryckta + lagerhållning i dessa regioner ?.
          Vidare blir det ju svårare att hålla reda på när medlemskapet skall förnyas

Kommentar

• Mikael W
            NCS Medlem

• August 2002
            • 8621

Ursprungligen postat av HåkanM
            Här finns ju en risk för att Ncs får in mindre pengar. Anta att 500 st betalar i tid för CB1 och resten 500 till CB2. Då får ju Ncs in medlemspengar som förut för 1000 medlemmar 2010 men då ingår ju att skicka ut 500 Cb år 2011
            utan betalning, dvs 2011 så förlorar vi då ungeför 295/4*500= 36875 kr.
            Är inbesparingen i mindre antal tryckta + lagerhållning i dessa regioner ?.
            Vidare blir det ju svårare att hålla reda på när medlemskapet skall förnyas
            Hej

Bra fråga. Avsikten är att när det här börjat rulla sparar vi en hel del just på att vi inte behöver trycka en massa extraexemplar för säkerhets skull + lagerföringen av dem (som dock för närvarande är gratis hos en mycket välvilligt inställd sponsor).
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• mico
              NCS Medlem
              • January 2007
              • 32

Betalt & Klart för 2010

// Mikael C

Kommentar

• johho
                NCS Medlem

• March 2007
                • 1825

Har precis betalat in. Men jag har flyttat. Har eftersändning i några månader till men är väl dags att uppdatera er. Vart ska jag maila min nya adress?

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Ursprungligen postat av johho
                  Har precis betalat in. Men jag har flyttat. Har eftersändning i några månader till men är väl dags att uppdatera er. Vart ska jag maila min nya adress?
                  medlem [ a t ] ciklid.org funkar fint
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• HåkanM
                    NCS Medlem

• November 2005
                    • 1296

Ursprungligen postat av Mikael W
                    Hej

http://www.ciklid.org/joomla/index.p...id=23&Itemid=1
                    Och jämfört med tidigare år, hur många brukar betala i Jan och övriga månader ?. Som stastistiknörd så skulle jag gärna se ett levande diagram
                    som direkt registrerar antal betalningar per dag och visar detta.

Kommentar

• Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

Ursprungligen postat av HåkanM
                      Och jämfört med tidigare år, hur många brukar betala i Jan och övriga månader ?. Som stastistiknörd så skulle jag gärna se ett levande diagram
                      som direkt registrerar antal betalningar per dag och visar detta.
                      Som medlemsansvarig i föreningen så skulle jag gärna se att du hjälper mig med detta arbete. skicka ett PM om du är intresserad så får du gärna hjälpa till...

Uppskattningsvis så betalar 20-30 av medlemmarna under dec/januari för kommande år, resten betalar spritt under året. 0,15% betalar för 5 år framåt på en gång.
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

Kommentar

• Engelholm Audio
                        Användare
                        • August 2009
                        • 366

Som medlemsansvarig i föreningen så skulle jag gärna se att du hjälper mig med detta arbete. skicka ett PM om du är intresserad så får du gärna hjälpa till...

Uppskattningsvis så betalar 20-30 av medlemmarna under dec/januari för kommande år, resten betalar spritt under året. 0,15% betalar för 5 år framåt på en gång.
                        Helt rätt att vända tillbaka och delegera uppgifter. En överlevnads-strategi, enligt mig.

Vänliga hälsningar, Pär!
                        CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
                        Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

Kommentar

• Byttorp
                          Användare
                          • November 2003
                          • 1585

Ursprungligen postat av Engelholm Audio
                          Helt rätt att vända tillbaka och delegera uppgifter. En överlevnads-strategi, enligt mig.

Förutom att jag gärna tar hjälp från andra driftiga medlemmar så är det nästan ENBART en överlevnadsstrategi då jag för närvarande har "LITE" mycket att göra (NCS, GCG, inskolning på dagis, husrenoveringar och inte minst 4-5 olika företag som jag driver för stunden) ...lägg därtill en hastigt uppkommen resa till London och Emirates i morgon för returmöte Arsenal-Bolton.....så ikväll blir det bara några korta vattenbyten och lite matning innan jag jobbar kvällspasset och packar samtidigt. Visst ja..kom just på att sambon är borta ikväll..nåja...in säng med dottern innan 20 så får man 5-6 timmar innan läggdags att hinna med allt....
                          Ordförande GCG

Kommentar

• Engelholm Audio
                            Användare
                            • August 2009
                            • 366

Förutom att jag gärna tar hjälp från andra driftiga medlemmar så är det nästan ENBART en överlevnadsstrategi då jag för närvarande har "LITE" mycket att göra (NCS, GCG, inskolning på dagis, husrenoveringar och inte minst 4-5 olika företag som jag driver för stunden) ...lägg därtill en hastigt uppkommen resa till London och Emirates i morgon för returmöte Arsenal-Bolton.....så ikväll blir det bara några korta vattenbyten och lite matning innan jag jobbar kvällspasset och packar samtidigt. Visst ja..kom just på att sambon är borta ikväll..nåja...in säng med dottern innan 20 så får man 5-6 timmar innan läggdags att hinna med allt....

Spontana reaktionen är förresten - tar du det lugnt nån gång?
                            Vänliga hälsningar, Pär!
                            CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
                            Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

Kommentar

• HåkanM
                              NCS Medlem

• November 2005
                              • 1296

När är absolut deadline för betalning så att man får CB1 ? och hur många har nu betalat ??. Är det få så kan ju CB1 bli en eftersökt raritet på beg marknaden......

Kommentar

Arbetssätt...