Den "perfekta" dvärgcikliden?
Kollaps
X
-
-
Jag ska ta och titta vad det står i böckerna hemma om jag kommer ihåg ikväll.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Fjärilscikliden är härlig. Köpte 5 st till mitt 540 och inom 1 vecka lekte dom med frisimmande som resultat. Kanske inte den ultimata utmaningen - men vackra, lättskötta fiskar med kul beteende.
Hemma har jag kakkaduaciklids par. Jag är inte så imponerad av dom, men det kanske är förutsättningarna som är fel!??mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Håller helt med Per här - att få frisimmande från fjärilar är baske mig inte lätt. I Ciklid atlas står det dock om just detta med utrymmet. Fjärilar ska vara enklare att odla i större kar, kan ha mycket att göra med 540-liter alltså.
Jag kallar också nästan alla snäckskalslekare samt de mindre Jullarna för dvärgciklider. Det bär mig dock lite emot, det kommer inte automatiskt. För mig är det nog egentligen småttingarna från SA samt Afrika, men det kan ha att göra med min akvaristiska "fostran" och d böcker jag läste som ung. Vierkes bok om dvärgciklider har jag fortfarande kvar, men den är näst intill sönderläst. Har för mig att det även är i den som den blå VF-varianten av cacatuoides finns på bild. Har dock aldrig sett den live.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Tack jag uppskattar den här tråden ! . Imorgon så ska vi köpa fjärils ciklider och kakadua ciklider .Undrar hur många av dessa rekommenderas i en 200liters ? vilka växter rekommenderar ni ? (har även 222liters och 312 liters med malawis) mvh jompaSenast redigerad av jompa.h; 18 January 2010, 23:26.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar